Η Μαρία Σοφία Άννα Καικιλία Καλογεροπούλου, όπως ήταν το πλήρες ελληνικό όνομα της θρυλικής σοπράνο Μαρίας Κάλλας, γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1923 στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς και μετέπειτα έγινε αυτή που όλοι αποκαλούσαν «La Divina», με τις παραστάσεις της να προκαλούν θόρυβο σε όλο τον κόσμο.

Όμως, πέρα από τις λαμπερές παραστάσεις και το παρατεταμένο χειροκρότημα γι’ αυτή την υπέροχη φωνή, ήταν μια ψυχή βασανισμένη και κυρίως μόνη ή καλύτερα μοναχική, όπως συνήθιζε να λέει η ίδια: «Πρέπει να είμαστε μοναχικοί. Νιώθω την ανάγκη να είμαι μόνη».

Η ταινία «Μαρία», η οποία παίζεται ήδη στους κινηματογράφους, επικεντρώνεται σε αυτές τις άγνωστες πτυχές της ζωής της μεγάλης ντίβας της όπερας, αποκαλύπτοντας πλευρές της προσωπικότητάς της που κανείς δεν γνώριζε μέχρι σήμερα. Και μπορεί η ίδια να έλεγε ότι είχε την ανάγκη να είναι μόνη, ωστόσο είχε δίπλα της, στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής της, ένα θρύλο. Μια εκρηκτική σχέση με τον Αριστοτέλη Ωνάση, η οποία απασχολεί μέχρι και σήμερα τα διεθνή μέσα.


H αδυναμία του στις γυναίκες

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν ο πλεϊμπόι» της Δύσης. Είχε τεράστια επιτυχία και ήταν ζάπλουτος. Ένα πράγμα μόνο μπορούσε να ανταγωνιστεί το πάθος του για τον πλούτο και τη δύναμη: η αδυναμία του στις γυναίκες.

«Ο Άρης δεν ήταν καθόλου όμορφος, αλλά όλες οι γυναίκες δίπλα του πίστευαν ότι ήταν ο ομορφότερος. Ο Άρης είχε μεγάλη γοητεία και σαγήνη. Δεν γνωρίζω γυναίκα που να έβαλε στο μάτι και να του αντιστάθηκε» έχει δηλώσει η ιδιαιτέρα γραμματέας του Κική Φερούδη Μουτσάτσου, η οποία στο βιβλίο της «Οι γυναίκες του Ωνάση» καταγράφει την προσωπική ζωή του Έλληνα κροίσου. Πολλοί λένε πως δεν ερωτεύτηκε καμιά τους χωρίς να έχει απώτερο σκοπό, όμως η θυελλώδης σχέση του με τη Μαρία Κάλλας έμεινε στην ιστορία. Εκείνη, η απόλυτη ντίβα της όπερας, κι εκείνος, ο πλουσιότερος άντρας του κόσμου.

«Ο Άρης ήταν τόσο υπερήφανος για τη σχέση αυτή. Την επιδείκνυε και ήθελε να μάθει ο κόσμος, σαν να είχε αποκτήσει έναν καλό πίνακα, ότι είχε αποκτήσει την καλύτερη λυρική τραγουδίστρια στον κόσμο» αναφέρεται σε βίντεο-αφιέρωμα του History Channel.

Κι ενώ για εκείνον ήταν μάλλον ένα ακόμη τρόπαιο, για εκείνη ήταν κάτι διαφορετικό. Γιατί ναι μεν ο πρώην σύζυγος της Κάλλας, ο Μενεγκίνι, την είχε βοηθήσει να αδυνατίσει και να γίνει μια υπέρκομψη πριμαντόνα, αλλά ο Ωνάσης ήταν εκείνος που την έκανε να νιώσει ποθητή.

«Της συμπεριφερόταν -και ήταν ο πρώτος άντρας που το έκανε- σαν να ήταν η θεά του σεξ. Σαν να ήταν σύμβολο του σεξ και αυτή άνθιζε, το λάτρευε αυτό. Η Μαρία Κάλλας ήταν η μεγάλη αγάπη του Άρη και ο Άρης της Μαρίας» έχει δηλώσει η γραμματέας του σε συνέντευξή της στο «People».

onasis-kallas2


Η… αρπαγή της Μαρίας

Ο σύζυγος της Μαρίας Κάλλας, ο Ιταλός βιομήχανος και μουσικόφιλος Τζοβάνι-Μπατίστα Μενεγκίνι, μεταμόρφωσε την Κάλλας από μια χοντρή άχαρη νεαρή κυρία σε… κύκνο. Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 ήταν μια ψηλή, λεπτή, γοητευτική γυναίκα. Κομψή και με αυτοπεποίθηση. Ντίβα της παγκόσμιας όπερας και jet-setter. Έτοιμη, δηλαδή, να… πέσει στο κρεβάτι του Αριστοτέλη Ωνάση. Αυτό έγινε τελικά στη διάρκεια μιας κρουαζιέρας με τη θαλαμηγό «Christina». Καλοκαίρι του 1958. Μπροστά σχεδόν στα… μάτια της όμορφης καστανόξανθης συζύγου του Έλληνα κροίσου, της Τίνας Λιβανού.

Μετά το διαζύγιό του από την κόρη του μεγαλοεφοπλιστή Σταύρου Λιβανού, ο Ωνάσης έζησε μια θυελλώδη ερωτική σχέση με την Κάλλας. Μάλιστα, συνήθιζε να δίνει το «παρών» σε όλες τις μεγάλες πρεμιέρες της: Στο Μιλάνο, το Παρίσι, τη Νέα Υόρκη, το Μπουένος Άιρες, το Μεξικό. Εκεί όπου η Κάλλας ερμήνευε «Νόρμα», «Τραβιάτα», «Τόσκα», «Μήδεια».


Τα έκανε γυαλιά καρφιά

Το καμαρίνι της ντίβας ήταν πάντα γεμάτο από κατακόκκινα τριαντάφυλλα. Τα έστελνε ο Ωνάσης με καρτελάκι που έγραφε «Ο άλλος Έλληνας». Κάποιες φορές, βέβαια, δεν μπορούσε να είναι συνεπής στα ραντεβού του με τη διάσημη ερωμένη του. Υπήρχαν, άλλωστε, πολλές επαγγελματικές υποχρεώσεις. Η Μαρία απογοητευόταν. Εκρηκτικός χαρακτήρας, έκανε φοβερές σκηνές στον Άρη. Ούρλιαζε, έσπαγε αντικείμενα, τον έβριζε στα ελληνικά, κυρίως όμως στα ιταλικά. Η σκηνή πάνω στην «Christina», όταν αυτή ήταν αγκυροβολημένη στο λιμάνι του Μόντε Κάρλο, με τη Μαρία Κάλλας να σπάει πιάτα, ποτήρια και μπιμπελό, έχει μείνει ιστορική. Το πλήρωμα της θαλαμηγού παρακολουθούσε απλά τη σκηνή. Μετά μάζευαν ήσυχα τα γυαλιά. Είχαν συνηθίσει σε τέτοιου είδους σκηνικά.

Η Κάλλας ζήλευε τον Ωνάση. Τον ζήλευε τρελά. Γνώριζε, άλλωστε, ότι ο περίφημος γυναικοκατακτητής κυνηγούσε ό,τι… κινούνταν γύρω του. Ο ίδιος ασκούσε τρομερή γοητεία στο γυναικείο φύλο. Κάποιο βράδυ, στη διάρκεια ενός γεύματος στο trendy τότε εστιατόριο «Maxim’s» στο Παρίσι, ο Ωνάσης φλέρταρε με μια ιδιαίτερα γοητευτική νεαρή κυρία η οποία καθόταν στο διπλανό τραπέζι. Η Κάλλας παρακολουθούσε οργισμένη. Όταν ο κροίσος έστειλε ένα μπουκάλι σαμπάνια στο τραπέζι της κυρίας, η ντίβα σηκώθηκε έξαλλη από τη θέση της. Άρπαξε την πανάκριβη γούνα από τσιντσιλά και όρμησε στην έξοδο. Ο Άρης δεν πρόλαβε να τη σταματήσει. Η «τραγουδίστρια», όπως την αποκαλούσε ειρωνικά η πρώην σύζυγός του Τίνα, επέστρεψε στο διαμέρισμά της.


Η έφοδος με τη Rolls-Royce

Ο Έλληνας μεγιστάνας έφτασε έξω από το σπίτι λίγο αργότερα. Χτύπησε το κουδούνι. Η Κάλλας, έξαλλη από θυμό, δεν άνοιγε την πόρτα. Ο Ωνάσης συνέχισε να χτυπάει το κουδούνι φανερά εκνευρισμένος. Καμία απάντηση. Ο κροίσος επέστρεψε για λίγο στη Rolls-Royce η οποία τον περίμενε έξω ακριβώς από το σπίτι. Ο οδηγός του τον βοήθησε να ανάψει το πούρο του. Ο Ωνάσης βγήκε πάλι από το αυτοκίνητο. Άρχισε να φωνάζει στην Κάλλας ότι, αν δεν άνοιγε την πόρτα, θα έκανε ντου με τη Rolls-Royce! Εκείνη δεν υπάκουσε. Ο κροίσος τότε έκανε πράξη την απειλή του. Έριξε τη Rolls-Royce πάνω στη βαριά, σιδερένια πόρτα. Η ντίβα υπέκυψε για ακόμα μία φορά. Συνήθως, έπειτα από ένα μεγάλο καβγά ακολουθούσαν σκηνές φοβερού πάθους.

Έλληνες και οι δύο, με μεσογειακό ταμπεραμέντο, γελούσαν, διασκέδαζαν, αλλά καβγάδιζαν και έντονα. Η Μαρία Κάλλας χώρισε τον Μενεγκίνι για να παντρευτεί τον έρωτα της ζωής της, όμως ο Ωνάσης είχε βρει ήδη το επόμενο «θήραμά» του.


Οι συναντήσεις μετά το γάμο

«Προκάλεσε σκάνδαλο όταν παντρεύτηκε την Τζάκι Κένεντι, τη χήρα του Προέδρου Τζον Φ. Κένεντι. Η Τζάκι ξεκάθαρα παντρεύτηκε τον Άρη για τα λεφτά και ο Άρης πήρε την Τζάκι για να εξευτελίσει την Αμερική», αναφέρεται στο αφιέρωμα του History Channel. Ο γάμος αυτός όμως έκανε την Κάλλας να κλειστεί στον εαυτό της. Κλονίστηκε μόλις έμαθε από τα πρωτοσέλιδα για το γάμο της χρονιάς. Η άλλοτε δυναμική ντίβα μεταμορφώθηκε σε μια απεριποίητη και μελαγχολική γυναίκα, όσο και αν προσπαθούσε να δείξει το αντίθετο.

Ωστόσο, η σχέση του Αριστοτέλη Ωνάση με τη Μαρία Κάλλας, μέσα από διηγήσεις και μαρτυρίες, ήταν τουλάχιστον πολύπλοκη! Δεν υπήρχαν πολλοί άνθρωποι πιο κοντά στον Αριστοτέλη Ωνάση από την Κική Φερούδη Μουτσάτσου, την προσωπική του γραμματέα. Εκείνη ήταν που φρόντιζε πολλές από τις μυστικές συναντήσεις μεταξύ του Αριστοτέλη Ωνάση, τον οποίο αποκαλεί χαϊδευτικά «Αρίστο», και της ντίβας της όπερας.

Η ιδιαιτέρα γραμματέας του Ωνάση, στη συνέντευξή της στο περιοδικό «People», δήλωσε ότι ο Έλληνας μεγιστάνας συνέχισε να βλέπει τη σταρ της όπερας ακόμη και μετά το γάμο του με την Τζάκι. «Δεν μπορούσε να ζήσει χωρίς τη Μαρία» είπε η κ. Μουτσάτσου. «Η Μαρία ήταν ένα κομμάτι της ψυχής του, του σώματός του, του μυαλού του. Γι’ αυτό δεν πίστεψαν ποτέ ότι θα μπορούσαν να είναι χωριστά» πρόσθεσε.

Η σχέση τους συνεχίστηκε «ακόμη και μετά το γάμο του Ωνάση με την Τζάκι στις 20 Οκτωβρίου 1969» ανέφερε η κ. Μουτσάτσου στο «People». «Ήταν περήφανος γι’ αυτό», είπε η ίδια, η οποία παρευρέθηκε στο γάμο στο ιδιωτικό νησί του Ωνάση, τον Σκορπιό. «Είχε καταφέρει να παντρευτεί και να έχει δίπλα του την πρώτη κυρία των Ηνωμένων Πολιτειών. Για τον Έλληνα εφοπλιστή, η όμορφη χήρα του 35ου Προέδρου ήταν το απόλυτο σύμβολο κοινωνικής θέσης», ανέφερε το περιοδικό, προσθέτοντας ότι «για την Τζάκι, ο Ωνάσης αντιπροσώπευε ασφάλεια για εκείνη και τα παιδιά της, τον Τζον και την Κάρολαϊν, καθώς ο Ωνάσης είχε τη δική του ιδιωτική ασφάλεια, τη δική του αεροπορική εταιρεία, το δικό του νησί και απεριόριστους οικονομικούς πόρους».

«Ο γάμος δεν εμπόδισε τη σχέση του με την Κάλλας». «Δεν σταμάτησαν ποτέ να βλέπονται, ποτέ» είπε η κ. Μουτσάτσου στο «People». Σύμφωνα με την ίδια, και οι δύο γυναίκες γνώριζαν -και πρόσεχαν- η μία την άλλη. «Για την Τζάκι η Μαρία έλεγε πολλά. Φυσικά ήταν θυμωμένη – και ήταν επίσης πολύ περήφανη. Θυμάμαι μια φορά που είπε: “Δεν θέλω να με συγκρίνουν με αυτή τη γυναίκα”» ανέφερε η κ. Μουτσάτσου στο «People».

«Η Τζάκι δεν φώναζε ποτέ, δεν τσακωνόταν ποτέ. Παρόλο που γνώριζε πολλά για τη συμπεριφορά του Άρη, έκανε πως δεν συνέβαινε τίποτα. Ήταν πολύ έξυπνη» πρόσθεσε η ιδιαιτέρα γραμματέας του. «Όλοι στο σπίτι ήξεραν ότι επισκεπτόταν τη Μαρία κρυφά τη νύχτα. Και η Άρτεμις (σ.σ.: η αδελφή του Ωνάση) της έλεγε να μην τσακώνεται μαζί του. Απλώς να τον αγνοεί. Όχι ότι θα τον άλλαζε αυτό» συνέχισε η κ. Μουτσάτσου.

«Αλλά η Τζάκι δεν ήταν ευτυχισμένη. Είχε μελαγχολία. Δεν μιλούσε ποτέ για τη Μαρία Κάλλας. Όμως, μιλούσε για τη συμπεριφορά του Ωνάση. Αν έπρεπε να τη χαρακτηρίσω, θα έλεγα ότι συμπεριφερόταν σαν γάτα. Πολύ έξυπνη. Πολύ πονηρή. Περίμενε την κατάλληλη στιγμή για να του μιλήσει για τη συμπεριφορά του. Η Κάλλας και ο Ωνάσης γεννήθηκαν ο ένας για τον άλλο» είπε η κ. Μουτσάτσου στο περιοδικό.

Μετά το θάνατο του Ωνάση, στις 15 Μαρτίου 1975, σε ηλικία 69 ετών, από αναπνευστική ανεπάρκεια λόγω επιπλοκών από μυασθένεια Gravis, η κ. Μουτσάτσου είπε στο «People» ότι η Κάλλας έχασε την όρεξη για ζωή: «Δεν ήθελε να τρώει. Δεν ήθελε να βγαίνει έξω. Δεν ήθελε να μιλάει με φίλους». Μέχρι που πέθανε, στις 3 Σεπτεμβρίου 1977, σε ηλικία 53 ετών, από καρδιακή προσβολή.