Πρέπει να προθερμαίνεται ή όχι ο κινητήρας του αυτοκινήτου πριν την οδήγηση - Πώς να αποφύγετε τις βλάβες
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε
Πολλοί είναι οι οδηγοί που έχουν την απορία αν το πρωί ο κινητήρας του αυτοκινήτου χρειάζεται προθέρμανση ή όχι - Δείτε εδώ τι προτείνουν οι ειδικοί
Πολλοί είναι οι οδηγοί που έχουν την απορία αν το πρωί ο κινητήρας του αυτοκινήτου χρειάζεται προθέρμανση ή όχι, κι ενώ διανύουμε ήδη τις πρώτες ημέρες της εορταστικής περιόδου, οι οποίες συνοδεύονται από αρκετό κρύο σε πολλές περιοχές της χώρας, ο προβληματισμός παραμένει.
Όταν οι περισσότεροι από εμάς αναχωρούμε νωρίς το πρωί για τις δουλειές μας, το κρύο γίνεται ιδιαίτερα αισθητό και τσουχτερό.
Είναι αλήθεια ότι η χαμηλή θερμοκρασία μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του κινητήρα, κάτι που έχει να κάνει με το λιπαντικό το οποίο εγγυάται την ομαλή λειτουργία των μηχανικών μερών του.
Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σταθμευμένο, όλο το λιπαντικό επιστρέφει στο κάρτερ, με αποτέλεσμα τα σημεία τριβής στα μηχανικά μέρη του κινητήρα συνήθως να στεγνώνουν. Επίσης, ως αποτέλεσμα του κρύου, το λάδι γίνεται πιο παχύρρευστο. Ωστόσο τα σύγχρονα λιπαντικά αφήνουν μια λεπτή επίστρωση πάνω στα μηχανικά μέρη του κινητήρα, ακόμη και όταν αυτός δεν λειτουργεί.
Κινητήρας αυτοκινήτου: Τι πρέπει να κάνουμε πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση για να αποφύγουμε τις βλάβες
Παρ’ όλα αυτά, είναι καλό να περιμένουμε για λίγα δευτερόλεπτα αφού βάλουμε μπρος τον κινητήρα προτού ξεκινήσουμε την πορεία μας. Οι ειδικοί προτείνουν να μένουμε ακινητοποιημένοι τουλάχιστον για τριάντα δευτερόλεπτα, αφού με την προθέρμανση του κινητήρα το λιπαντικό φτάνει στην ιδανική θερμοκρασία απόδοσής του, κι έτσι διασφαλίζεται ότι η λίπανση θα είναι επαρκής όταν αυξάνονται οι στροφές κατά την οδήγηση.
Μην ενεργοποιείτε τον κλιματισμό κατά τη διάρκεια της «προθέρμανσης»
Παράλληλα οι μηχανικοί συνιστούν να μην ενεργοποιούμε τον κλιματισμό κατά τη διάρκεια αυτής της «προθέρμανσης», έτσι ώστε όλη η θερμότητα που παράγεται να παραμένει στον κινητήρα.
Ακόμη και αφού ξεκινήσουμε την πορεία μας έπειτα από το ζέσταμα του κινητήρα, είναι καλό να οδηγούμε ήπια για τα πρώτα χιλιόμετρα, αποφεύγοντας τις υψηλές στροφές, κάτι που θα επιτρέψει στον κινητήρα να φτάσει βαθμιαία στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Επίσης, είναι καλό στην αρχή να μην πιέζουμε πολύ το πεντάλ του γκαζιού και να διατηρούμε χαμηλές ταχύτητες, καθώς έτσι επιτρέπουμε να «ζεσταθούν» ομαλά και τα μηχανικά μέρη που συναποτελούν το σύστημα μετάδοσης, όπως το κιβώτιο ταχυτήτων.