Για νέα απάτη προειδοποιούν οι τράπεζες, η οποία βάζει σε κίνδυνο τις καταθέσεις του κόσμου.

Η νέα μέθοδος εξαπάτησης, γνωστή ως spoofing, χρησιμοποιεί έναν ιδιαίτερο τρόπο δράσης. Οι πελάτες τραπεζών λαμβάνουν τηλεφωνήματα από αριθμούς που εμφανίζονται ως τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας τους, σύμφωνα με την αναγνώριση κλήσης του τηλεφώνου τους.

Ωστόσο, η κλήση δεν προέρχεται από την τράπεζα, αλλά από κακόβουλους τρίτους, οι οποίοι έχουν καταφέρει να αντιγράψουν τον αριθμό της τράπεζας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν έχει γίνει παράνομη πρόσβαση στο τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας, αλλά απλά εμφανίζεται ο αριθμός της τράπεζας στην αναγνώριση κλήσης.

Πώς οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στις καταθέσεις σας

Με αυτόν τον τρόπο, οι απατεώνες προσποιούνται ότι καλούν εκ μέρους της τράπεζας και ισχυρίζονται ότι υπάρχει πρόβλημα με το λογαριασμό του θύματος. Ζητούν από τον πελάτη να αποκαλύψει προσωπικά στοιχεία για να “προστατεύσουν” τις καταθέσεις του.

Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, οι δράστες αποκτούν πρόσβαση στο e-banking του θύματος και προσπαθούν να πραγματοποιήσουν συναλλαγές. Ζητούν επίσης τον κωδικό που μπορεί να έχει λάβει το θύμα στο κινητό του ή τη επιβεβαίωση συναλλαγής μέσω e-banking.

Ο καλύτερος τρόπος προστασίας είναι να θυμάται πάντα κανείς ότι οποιοδήποτε τηλεφώνημα ή μήνυμα που φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα μπορεί να είναι απάτη.

Στις περιπτώσεις εξαπάτησης, οι δράστες καλούν και δημιουργούν αίσθηση επείγοντος, γεγονός που αποτελεί σχεδόν πάντα ένδειξη για απόπειρα απάτης. Επίσης, η τράπεζα δεν θα ζητήσει ποτέ κωδικούς ή προσωπικά στοιχεία για επιβεβαίωση συναλλαγών. Οι απατεώνες δεν περιορίζονται μόνο στην προσποίηση της τράπεζας, αλλά ενδέχεται να προσποιούνται εφοριακούς, λογιστές ή υπαλλήλους της ΔΥΠΑ.

Η διοίκηση της ΔΥΠΑ προειδοποιεί ότι οι υπηρεσίες της δεν θα ζητήσουν ποτέ τηλεφωνικά ευαίσθητα δεδομένα όπως προσωπικά στοιχεία ή τραπεζικούς αριθμούς λογαριασμών από τους πολίτες.