Τζιμ Γιαννόπουλος: Ο βασιλιάς του Χόλιγουντ στην Αντίπαρο
Αποφάσισε να πάρει στα χέρια του ένα από τα πιο ιστορικά στούντιο, με την ελπίδα να το ξαναφέρει στην τελετή απονομής των Οσκαρ και στην κορυφή του box office
Είναι Αύγουστος του 2016 και ο Τζιμ Γιαννόπουλος κάνει τις διακοπές του -όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή- στο σπίτι του στην Αντίπαρο, όταν φτάνουν τα νέα από το Λος Aντζελες. Eπειτα από 25 χρόνια στην 20th Century Fox, εκ των οποίων τα τελευταία 16 στη θέση του προέδρου, η οικογένεια Μέρντοχ τον διώχνει. Eτσι απλά, χωρίς καμία προειδοποίηση, ο Eλληνας βασιλιάς του Χόλιγουντ βρίσκεται άνεργος. Είναι κάτι που είχε να του συμβεί από τα νιάτα του, όταν μοίραζε εφημερίδες, θα αστειευόταν αργότερα. Oμως, ο Γιαννόπουλος δεν χάνει καιρό. Μέσα σε μία εβδομάδα παίρνει το αεροπλάνο για το Λος Αντζελες και ξεκινά τα ραντεβού με τα μεγάλα στούντιο. Συζητά με τη Sony Pictures και τη Legendary Pictures, η οποία έχει πρόσφατα εξαγοραστεί από τους Κινέζους. Ομως, τελικά δίνει τα χέρια με την Paramount. Η ιδέα της αναβίωσης των θρυλικών στούντιο του «Νονού» και του «Φόρεστ Γκαμπ», που τα τελευταία χρόνια έχουν πέσει στον πάτο του box office, τον εξιτάρει. Λίγο μετά τη συμπλήρωση ενός χρόνου στη νέα του θέση, το Χόλιγουντ μιλά κιόλας δειλά-δειλά για το comeback της Paramount.
Ομογενής δεύτερης γενιάς, ο Γιαννόπουλος γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1951, αλλά δηλώνει υπερήφανος τόσο για το αμερικανικό παρελθόν του όσο και για τις ελληνικές ρίζες του. «Ολα πάνω μου είναι ελληνικά και αυτό δεν αλλάζει με τίποτα», θα πει σε κάποια από τις συνεντεύξεις του. Ο πατέρας του ήταν από το χωριό Ισθμια και η μητέρα του είχε καταγωγή από τη Θράκη και την Κωνσταντινούπολη, ενώ ο ίδιος μεγάλωσε σε ένα σπίτι όπου μιλούσαν ελληνικά. Επειτα από τις σπουδές του στη Νομική, θα πιάσει δουλειά σε ένα τάνκερ και θα γυρίσει τον κόσμο. Ομως, στον δρόμο του θα βρεθεί πολύ γρήγορα η showbusiness.
Στην 20th Century Fox κερδίζει το παρατσούκλι «ο Χρυσοδάκτυλος του Χόλιγουντ» και όχι άδικα. Η λίστα με μερικές μόνο από τις ταινίες που γυρίστηκαν έπειτα από τη δική του τελική έγκριση μιλά από μόνη της: από την τριλογία των «Star Wars» και την πιο εμπορική ταινία όλων των εποχών, τον «Τιτανικό», έως τα «Moulin Rouge», «Ο Διάβολος φοράει Prada», «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει 4», «Minority Report» και τις σειρές ταινιών «X-Men» και «Ice Age». Ο,τι αγγίζει γίνεται χρυσός, όμως για εκείνον η κορυφαία στιγμή της καριέρας του δεν ήταν κάποια από τις μεγάλες του επιτυχίες στο box office. Η ταινία για την οποία είναι πιο υπερήφανος είναι το «Furious 7», το οποίο κατάφερε να ολοκληρώσει έπειτα από τον άδικο θάνατο του πρωταγωνιστή της, Πολ Γουόκερ, το 2013.
Απόλυση
Πόσο δύσκολο ήταν, λοιπόν, για τον άνθρωπο των μεγάλων επιτυχιών να χάσει τον θρόνο του στο Χόλιγουντ μέσα σε ένα βράδυ; Ο ίδιος δηλώνει ότι δεν κρατά κακία στην οικογένεια Μέρντοχ. Και, άλλωστε, δείχνει να έχει φιλοσοφήσει το θέμα. «Πήρα πολύ καλές συμβουλές από έναν αγαπημένο μου φίλο. Πρώτον, καταλαβαίνεις ποιοι είναι οι πραγματικοί σου φίλοι, και υπό αυτή την άποψη ένιωσα πολύ τυχερός. Και το δεύτερο που μου είπε είναι πως, εάν σε κάποιο εστιατόριο δεν μπορείς πια να κλείσεις το τραπέζι που σου έδιναν όταν ήσουν σπουδαίος, απλά δώσε στον μετρ ένα-δυο κατοστάρικα πού και πού. Και τότε θα μπορείς να έχεις όποιο τραπέζι θέλεις», εξηγούσε παλαιότερα. Γιατί, λοιπόν, δεν αποφάσισε απλώς να συνταξιοδοτηθεί και να αποσυρθεί στην Αντίπαρο, είναι η ερώτηση που του κάνουν συχνά οι δημοσιογράφοι. «Ενιωσα πως υπήρχε και άλλο ένα κεφάλαιο», λέει ο ίδιος.
Και αστειεύεται: «Επιπλέον, η γυναίκα μου μάλλον θα με σκότωνε εάν ήμουν όλη μέρα στο σπίτι». Παρά τις προκλήσεις της νέας του θέσης, βρίσκει πάντα ελεύθερο χρόνο για να ασχοληθεί με τα αυτοκίνητα αντίκες, που τόσο αγαπά, ή με την κιθάρα του. Κάθε Πάσχα, οργανώνει ανελλιπώς ένα μεγάλο ελληνικό γλέντι με αρνιά στο σπίτι του, όπου μαζεύεται όλη η επονομαζόμενη «Greek Mafia» του Χόλιγουντ, δηλαδή η Νία Βαρντάλος, ο Τομ Χανκς με τη Ρίτα Γουίλσον, η Μελίνα Κανακαρίδη, ο Μάικλ Τσίκλις, ο Αλεξάντρ Πέιν και ο Φαίδων Παπαμιχαήλ. Και βέβαια τέτοια εποχή επιστρέφει πάντα στην Αντίπαρο.
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 28/7/2018