Ο Πυρπασόπουλος ως «Αλέξης» και η απόπειρα δολοφονίας του πρωθυπουργού
Ο ρόλος του γνωστού ηθοποιού στην ταινία «Born to be murdered» παραπέμπει στον Έλληνα πρωθυπουργό
Πρωτόγνωρες καταστάσεις γνώρισε την προηγούμενη εβδομάδα το κέντρο της Αθήνας. Η καρδιά της πρωτεύουσας και συγκεκριμένα η Πλατεία Συντάγματος έκλεισε την Κυριακή 10 και τη Δευτέρα 11 Μαρτίου και μετατράπηκε σε ένα τεράστιο κινηματογραφικό στούντιο, κλέβοντας με αυτόν τον τρόπο λίγη από τη λάμψη του Χόλιγουντ.
Γνωστοί ηθοποιοί, περίπου 800 κομπάρσοι, δεκάδες οπερατέρ, μοντέρ και στελέχη της παραγωγής εργάστηκαν πολλές ώρες, συντονισμένα, προκειμένου να αποτυπώσει ο φακός την κορυφαία σκηνή της ταινίας «Born to be murdered», την οποία σκηνοθετεί ο Ιταλός Φερντινάντο Τσίτο Φιλομαρίνο. Πρωταγωνιστούν ο ανερχόμενος Αμερικανός ηθοποιός Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, γιος του διάσημου και βραβευμένου δύο φορές με Οσκαρ, Ντένζελ Ουάσινγκτον, αλλά και, όπως αποκαλύπτουν σήμερα τα «Π», ο αξιόλογος ηθοποιός Γιώργος Πυρπασόπουλος.
Στην ταινία ο κ. Πυρπασόπουλος υποδύεται έναν Έλληνα πολιτικό, τον κ. Καρρά, ο οποίος ηγείται ενός προοδευτικού κόμματος που αναδείχθηκε την ταραγμένη περίοδο της οικονομικής κρίσης και είναι αρκετά δημοφιλής στη νεολαία, κάτι που μπορεί να παραπέμπει στον σημερινό πρωθυπουργό και επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα.
Σύμφωνα με το σενάριο της ταινίας, ο πολιτικός αυτός ηγέτης πέφτει θύμα συνωμοσίας και «στοχοποιείται» από τους συνωμότες κατά τη διάρκεια ομιλίας του, σε αντικυβερνητική διαδήλωση, τη στιγμή που είναι πάνω στο βήμα το οποίο έχει στηθεί στην Πλατεία Συντάγματος, εκεί που ξεκινά η οδός Ερμού, λίγα μόλις μέτρα από την ελληνική Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεση συνεχίζεται με τις αστυνομικές Αρχές να έχουν επικεντρωθεί σε έναν Αμερικανό τουρίστα ως βασικό ύποπτο για τη συνωμοσία, τον οποίο υποδύεται ο Τζον Ντέιβιντ Ουάσινγκτον, ο οποίος στη συνέχεια κρύβεται σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, όπως τα Τρίκαλα, τα Μετέωρα και στο Τσεπέλοβο, προκειμένου να αποφύγει τη σύλληψή του και να αποδείξει παράλληλα την αθωότητά του, ξεσκεπάζοντας την απάτη που έστησαν.
Η ιταλοαμερικανική αυτή παραγωγή του Λούκα Γκουαντανίνο, που θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες το 2020, είναι εξ ολοκλήρου γυρισμένη στην Ελλάδα και αποτελεί ουσιαστικά ένα αστυνομικό θρίλερ, το οποίο είναι βασισμένο στην ελεύθερη απόδοση του ομώνυμου βιβλίου και best seller της συγγραφέως Ελινορ Ντένιστον, που έγραψε το 1945 με το ψευδώνυμο Ντένις Αλαν.
ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ
Στο Σύνταγμα τα πάντα ήταν έτοιμα από νωρίς το πρωί της Κυριακής. Οι συμμετέχοντες άρχισαν να φτάνουν από τις 07:00 το πρωί και στις 08:00 έγινε η πρώτη λήψη της λαμπερής αυτής παραγωγής. Κάγκελα έκλεισαν τις εισόδους στην ευρύτερη περιοχή, ώστε κανένας να μην μπορεί να πλησιάσει την πλατεία και να διακόψει τα γυρίσματα. Ακόμα και όσοι εργάζονταν πέριξ της πλατείας είχαν ενημερωθεί και έφταναν στο σημείο της εργασίας τους με συνοδεία από άνθρωπο της παραγωγής. Ο επαγγελματισμός και η οργάνωση ξεπερνούσαν την ελληνική προχειρότητα. Κατά τη διάρκεια του διημέρου έγιναν γυρίσματα για τρεις σημαντικές σκηνές της ταινίας.
Το πρώτο γύρισμα αφορούσε συγκρούσεις μεταξύ των διαδηλωτών και δυνάμεων των ΜΑΤ. Η σκηνή αυτή των επεισοδίων κράτησε περίπου τρεις με τέσσερις ώρες, είχε πολλές λήψεις σε διαφορετικά σημεία της πλατείας και έφερε στο μυαλό όλων αυτών που βρίσκονταν πίσω από τα κάγκελα και έβλεπαν το πολεμικό σκηνικό με τις πολλές εστίες έντασης, μνήμες από τις ταραχές την περίοδο των «αγανακτισμένων». Σύμφωνα με πληροφορίες, όσοι υποδύονταν τους άνδρες των ΜΑΤ συμμετείχαν σε πρόβες κάποιες ημέρες νωρίτερα, με την οργάνωση να χαρακτηρίζεται άψογη από όσους ηθοποιούς έδωσαν το «παρών». Κατά τη διάρκεια των συγκρούσεων που διαδραματίζονταν γύρω από την Πλατεία Συντάγματος ανάμεσα σε διαδηλωτές και δυνάμεις της Αστυνομίας, οι ηθοποιοί που συμμετείχαν άκουγαν προσεκτικά τον stunt coordinator, τον χορογράφο, δηλαδή, των σκηνών δράσης.
Το δεύτερο γύρισμα αφορούσε τη σκηνή «στοχοποίησης» του πολιτικού και υποψήφιου πρωθυπουργού της Ελλάδας, τον οποίο στην ταινία υποδύεται ο Γιώργος Πυρπασόπουλος. Ο Χρήστος Παπαγεωργίου, ο οποίος εργάζεται στο περίπτερο ακριβώς δίπλα από τη σκηνή της δολοφονίας, είπε αποκλειστικά στα «Π» πως «εδώ, στην αρχή της οδού Ερμού, στήθηκε το βήμα στο οποίο ο πολιτικός βγάζει λόγο και απέναντί του υπήρχε ένα πανό που έγραφε “Πάμε γερά με τον Καρρά”» και συνέχισε την αφήγησή του τονίζοντας πως «ακούγονται συνθήματα, υπάρχει ένταση στην πλατεία και εκεί ο πολιτικός κάποια στιγμή πέφτει κάτω από το βήμα». Ο κ. Παπαγεωργίου δήλωσε στα «Π» πως «το τρίτο κομμάτι των γυρισμάτων, που έγινε την Καθαρά Δευτέρα, αφορούσε το τι ακολούθησε του επεισοδίου με τον πολιτικό» και συνέχισε περιγράφοντας πως «υπήρξαν σκηνές πανικού, με τον κόσμο να τρέχει προς όλες τις κατευθύνσεις, δυνάμεις των ΜΑΤ πιο πίσω και όλοι να είναι ανάστατοι». Σε ερώτηση που του έκαναν τα «Π», για το τι θα κρατήσει από αυτές τις σκηνές, εκείνος απάντησε: «Η οργάνωσή τους ήταν τέλεια. Όμως αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το πώς δούλευαν όλοι τους, σκηνοθέτες, οπερατέρ κ.λπ. Από εδώ και πέρα όταν βλέπω μία ταινία θα προσέ- χω και πολλά άλλα πράγματα μαζί. Νιώθω πως βλέποντας αυτούς τους ανθρώπους να δουλεύουν έμαθα πράγματα».
Όργωσαν την Ελλάδα για τα γυρίσματα
Η ταινία «Born to be murdered» ξεκίνησε να γυρίζεται τον Φεβρουάριο και ολοκληρώνεται τον Απρίλιο. Τα πρώτα γυρίσματα έλαβαν χώρα στα Τρίκαλα, στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, στον εμβληματικό Μύλο του Ματσόπουλου και σε διάφορα σημεία που αναδεικνύουν τη θεσσαλική ομορφιά. Η παραγωγή θα επιστρέψει στα Τρίκαλα στα τέλη Μαρτίου και η δράση θα μεταφερθεί στην Καλαμπάκα και τα Μετέωρα, όπου θα κυριαρχούν οι λήψεις από αέρος με drone γύρω από τους επιβλητικούς βράχους, ενώ εκκρεμούν και κάποια γυρίσματα στο Τσεπέλοβο Ιωαννίνων. Υπεύθυνη γι’ αυτό το μεγάλο έργο είναι η εταιρεία Faliro house productions του Χρήστου Κωνσταντακόπουλου, μέλους της εφοπλιστικής οικογένειας που είναι συνδεδεμένη με το πολυτελές θέρετρο του Costa Navarino στη Μεσσηνία. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος δραστηριοποιείται στις παραγωγές ταινιών από το 2008, διαφημίζοντας μέσα από τη μεγάλη οθόνη τις ομορφιές της χώρας μας και φέρνοντας μέσα από τις 35 περίπου ταινίες που υπογράφει η εταιρεία του όλο και πιο κοντά το Χόλιγουντ στην Ελλάδα.
Το ρεπορτάζ δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ το Σάββατο 16 Μαρτίου