Η Nestlé ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την απόσχιση της επιχείρησης νερού Perrier και San Pellegrino, με στόχο τη μείωση του κόστους κατά 2,2 δισεκατομμύρια λίρες, στην προσπάθειά της να ενισχύσει την ανάπτυξη. Η ελβετική εταιρεία τροφίμων και ποτών, της οποίας τα προϊόντα ποικίλλουν από τα Smarties και τα παγωτά Haagen-Dazs μέχρι τις τροφές για κατοικίδια ζώα Purina, δήλωσε ότι το πρόγραμμα περικοπής δαπανών θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση νέων επενδύσεων στη διαφήμιση. Στο πλαίσιο της στρατηγικής του, ο όμιλος δήλωσε ότι το τμήμα νερού και premium ποτών, το οποίο παράγει τα Perrier και San Pellegrino, θα γίνει μια αυτόνομη επιχείρηση την 1η Ιανουαρίου.

Την εταιρεία θα διευθύνει η Μιούριελ Λινάου, επικεφαλής της Nestlé Waters Europe, και η διοίκηση πρόκειται να διερευνήσει «ευκαιρίες συνεργασίας». Η Nestlé δήλωσε ότι η αλλαγή θα βοηθήσει στην «αύξηση των επιχειρησιακών επιδόσεων». Το τμήμα έχει επηρεαστεί στο παρελθόν από μια γαλλική έρευνα σχετικά με τις πρακτικές καθαρισμού του νερού. Πέρυσι οι πωλήσεις ποτών και premium ποτών του ομίλου αντιπροσώπευαν το 3,6% των εσόδων του.

Ο κατασκευαστής του καφέ Nescafe και των KitKats έχει βιώσει αρκετά τρίμηνα χαμηλής αύξησης του όγκου πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές ξοδεύουν πιο προσεκτικά και επιλέγουν φθηνότερα και πιο καινοτόμα προϊόντα. Η επιβράδυνση των πωλήσεων οδήγησε τη Nestlé να προσπαθεί σκληρά να ανταγωνιστεί την ανάπτυξη των Unilever και Danone.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé, Λοράν Φρεσέ, ανέλαβε τον Σεπτέμβριο μετά την απομάκρυνση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Σνάιντερ, λόγω της υποτονικής αύξησης των πωλήσεων της εταιρείας. Ο Φρεσέ δήλωσε στους επενδυτές κατά τη χθεσινή (τρίτη) Ημέρα των Κεφαλαιαγορών ότι η Nestlé θα αυξήσει τον προϋπολογισμό της για διαφήμιση και μάρκετινγκ στο 9% των πωλήσεων μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την ανάπτυξη. Υπό την ηγεσία του Σνάιντερ, η ελβετική επιχείρηση μείωσε τις δαπάνες της για μάρκετινγκ και διαφήμιση, καθώς προσπαθούσε να διαχειριστεί το κόστος κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ο προϋπολογισμός για το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση του ομίλου ανήλθε στο 7,7% των πωλήσεων το 2023. Ο Φρεσέ, ο οποίος έχει περάσει 40 χρόνια στη Nestlé, δήλωσε ότι το σχέδιο θα «βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας μας, καθιστώντας μας πιο αποτελεσματικούς, προσαρμοστικούς και ευέλικτους». Επίσης, πρόσθεσε: «Είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να επιτύχουμε ανώτερη, βιώσιμη και κερδοφόρα ανάπτυξη και να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς, ενώ παράλληλα θα μετασχηματίσουμε τη Nestlé με στόχο τη μακροπρόθεσμη επιτυχία». Κατά την Ημέρα των Κεφαλαιαγορών στο Βεβέ της Ελβετίας, ο Φρεσέ δήλωσε στους επενδυτές ότι σχεδιάζει να «διορθώσει, αντί να πουλήσει, την πλειονότητα» των υποτονικών επιχειρήσεων του ομίλου. Η Nestlé έχει δεχθεί στο παρελθόν επικρίσεις από τους επενδυτές για το ότι το χαρτοφυλάκιό της, με περισσότερα από 2.000 εμπορικά σήματα, πρέπει να μειωθεί.

Ο όμιλος δήλωσε ότι αναμένει να παρουσιάσει οργανική αύξηση των πωλήσεων κατά 4% το επόμενο έτος. Μείωσε επίσης τις μεσοπρόθεσμες προβλέψεις της για το περιθώριο κέρδους στο 17%, από 17,5%-18,5%. Η Nestlé διατήρησε τις προσδοκίες της για αύξηση των ετήσιων πωλήσεων κατά 2% έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Είχε μειώσει τις προβλέψεις της για την αύξηση των πωλήσεών της τόσο τον Ιούλιο όσο και τον Οκτώβριο, καθώς συνέχισε να βιώνει τον αντίκτυπο του χαμηλού επιπέδου των καταναλωτικών δαπανών. Ο Ζαν-Φιλίπ Μπερτσί, αναλυτής της επενδυτικής τράπεζας Vontobel, δήλωσε ότι το σχέδιο δράσης της Nestlé είναι «οπωσδήποτε ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για την αποκατάσταση της αύξησης των πωλήσεων», προσθέτοντας ότι «η πρόσθετη εξοικονόμηση κόστους είναι σημαντική». Τον περασμένο μήνα ο Φρεσέ ανακοίνωσε μια σαρωτική αναδιάρθρωση της ηγετικής ομάδας και της δομής της Nestlé, στην πρώτη του μεγάλη κίνηση ως επικεφαλής της εταιρείας.

ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing