Πολύ πριν από την ανατολή του ήλιου, στα βόρεια προάστια του Περθ, οι οδηγοί κάνουν ουρά γύρω από το τετράγωνο για να πάρουν έναν καφέ από το drivethrough. «Είναι κάπως πολύ γλυκός για μένα και δεν μπορώ πραγματικά να γευτώ τον καφέ, αλλά έχω έρθει εδώ για την εμπειρία», είπε η Κέιτλιν, 27 ετών, πίνοντας έναν τεράστιο, τριπλό, σοκολατένιο μόκα φραπουτσίνο.

Η προτίμηση για την πιο γνωστή αλυσίδα καφέ παγκοσμίως υποχωρεί σε ορισμένες χώρες, με τις πωλήσεις να μειώνονται στις ΗΠΑ και την Κίνα, αλλά οι Αυστραλοί τα λατρεύουν. Εκεί τα Starbucks έχουν γίνει σύμβολο της κουλ γενιάς Z, καθώς και των εφήβων και προεφήβων, οι οποίοι δημοσιεύουν σέλφι με τους εαυτούς τους να απολαμβάνουν τους Starbucks καφέδες τους, σιγουρεύοντας ότι το διάσημο πράσινο λογότυπο με τη Σειρήνα είναι σε πλήρη θέα. Το αποτέλεσμα είναι ότι μια μάρκα που επί μακρόν ήταν περιφρονημένη από τους Αυστραλούς λάτρεις του καφέ κερδίζει επιτέλους έδαφος. Η Starbucks ανακοίνωσε πτώση των πωλήσεων κατά 6% στις ΗΠΑ κατά το έτος που έληξε στις 29 Σεπτεμβρίου και πτώση κατά 14% στην Κίνα.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλός της, Μπράιαν Νίκολ, ο οποίος έγινε πρωτοσέλιδο επειδή μετακινείται στα κεντρικά γραφεία του Σιάτλ από το σπίτι του στην Καλιφόρνια με ιδιωτικό τζετ, έριξε την ευθύνη σε έναν συνδυασμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων χρόνων αναμονής και των υπερβολικά περίπλοκων μενού. Η αμερικανική αλυσίδα μόλις κατέγραψε τα πρώτα της ετήσια κέρδη, ύψους 3,15 εκατομμυρίων δολαρίων (1,6 εκατομμυρίων λιρών), στην Αυστραλία, έπειτα από μια αύξηση των πωλήσεων κατά 35%, ύστερα από 24 χρόνια λειτουργίας στη χώρα. Πρόκειται για αλλαγή σελίδας για μια εταιρεία που αναγκάστηκε να κλείσει 61 από τα 87 καταστήματά της, αφού σημείωσε τεράστιες ζημίες στα επτά χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου της καταστήματος στο Σίδνεϊ το 2000. Σήμερα διαθέτει περισσότερα από 70 καταστήματα στη Νέα Νότια Ουαλία, τη Βικτώρια και το Κουίνσλαντ και σχεδιάζει να ανοίξει άλλα 11 γύρω από το Περθ πριν από τα Χριστούγεννα του επόμενου έτους.

Αντί να στοχεύει στους εργαζόμενους γραφείων στο κέντρο της πόλης, η στρατηγική επικεντρώνεται στην ταχέως αναπτυσσόμενη εξάπλωση στα προάστια. Στο στόχαστρο της Starbucks είναι επίσης το πλήθος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο Νικ Κέισι, υπεύθυνος διαχείρισης μέσων της Starbucks, δήλωσε ότι οι έφηβοι ζητούσαν τακτικά από το προσωπικό να φτιάχνει περίτεχνες συνταγές για ροφήματα που είχαν δει να δημοσιεύονται στο TikTok ή στο Instagram από μπαρίστα. «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να το φτιάξουμε. Κυρίως έχει να κάνει με το αν φαίνεται καλό στο “gram” (Instagram). Επομένως, το θέμα είναι τόσο η αισθητική του ροφήματος όσο και η γεύση», είπε.

ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing