Το ΤikTok αναμένει τις υψηλότερες χριστουγεννιάτικες πωλήσεις του φέτος, καθώς η κάποτε προβληματική λειτουργία livestream αγορών του «απογειώνεται» στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το TikTok Shop επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν προϊόντα παρακολουθώντας βίντεο από influencers και μάρκες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και σε ζωντανές μεταδόσεις στο marketplace της εφαρμογής.

Η κινεζικής ιδιοκτησίας εταιρεία λαμβάνει προμήθεια για τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας. Το τμήμα ηλεκτρονικού εμπορίου της πλατφόρμας, που ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2021 ως η πρώτη του αγορά εκτός Ασίας, αρχικά δεν πέτυχε τους στόχους πωλήσεων και έπεσε σε τέλμα λόγω διαφόρων αναφορών για σύγκρουση κουλτούρας με το προσωπικό της στο Λονδίνο, μη ρεαλιστικών στόχων και προσδοκιών για εργασία πάνω από 12 ώρες την ημέρα. Οι πρακτικές αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να παραιτηθούν μέλη του προσωπικού και να υποβληθούν καταγγελίες από την ομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου του τμήματος το 2022.

Ωστόσο, τον τελευταίο χρόνο το TikTok Shop έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη μεταξύ τόσο των επιχειρήσεων όσο και των χρηστών που πραγματοποιούν αγορές μέσω της εφαρμογής. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου διαθέτει πλέον περισσότερες από 200.000 επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αριθμό διπλάσιο από εκείνον που είχε το TikTok Shop πέρυσι. Μεταξύ αυτών των επιχειρήσεων περιλαμβάνονται η Sweaty Betty, η εταιρεία αθλητικών ειδών, και η Karen Millen, η μάρκα γυναικείων ενδυμάτων, καθώς και οι εταιρείες ομορφιάς L’Oreal και Nivea.

Οι τελευταίοι λογαριασμοί του δείχνουν ότι το TikTok στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ευρώπη κατέγραψε ζημίες ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων πέρυσι, καθώς η εφαρμογή βίντεο έβαλε στην άκρη 1 δισ. δολάρια για να αντιμετωπίσει ρυθμιστικές έρευνες και αγωγές. Η ζημία της πανίσχυρης εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης, η οποία αντιμετωπίζει πιθανή απαγόρευση στις Ηνωμένες Πολιτείες εν μέσω ισχυρισμών ότι τα δεδομένα των χρηστών της μπορεί να είναι ευάλωτα στην εκμετάλλευση από το Πεκίνο, σημειώθηκε παρά την αύξηση των εσόδων κατά 75%, στα 4,6 δισ. δολάρια.

Ο Γιαν Γουίλκ, επικεφαλής επιχειρήσεων του TikTok Shop UK, δήλωσε: «Οι live αγορές και το εμπόριο μέσω βίντεο με πραγματικούς δημιουργούς και μάρκες είναι το μέλλον». Το μοντέλο livestream αγορών έχει επεκταθεί κατά το τελευταίο έτος, με 5.000 καθημερινές συνεδρίες αγορών TikTok Shop live να πραγματοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο φέτος, αριθμό διπλάσιο από τον αντίστοιχο στις αρχές του 2023. Τα καλλυντικά προϊόντα σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις στην πλατφόρμα, με τη μάρκα ομορφιάς Made by Mitchell να καταγράφει πωλήσεις άνω του 1 εκατ. δολαρίων σε ένα 24ωρο.

Ο Μίτσελ Χάλιντεϊ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Made by Mitchell, δήλωσε ότι η εμφάνιση των συνεδριών livestream αγορών στο TikTok «άλλαξε εντελώς τον τρόπο με τον οποίο συνδεόμαστε με το κοινό μας, ειδικά κατά τη διάρκεια σημαντικών περιόδων αγορών, όπως είναι τα Χριστούγεννα». Η ανάπτυξη του TikTok Shop έρχεται καθώς η πλατφόρμα έχει προβλέψει 58% αύξηση των διαφημιστικών εσόδων κατά το τέταρτο τρίμηνο από εμπορικά σήματα λιανικής και ηλεκτρονικού εμπορίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing