Η Mastercard διευθέτησε μια αγωγή πολλών δισεκατομμυρίων λιρών, σύμφωνα με την οποία η εταιρεία ανάγκαζε το αγοραστικό κοινό του Ηνωμένου Βασιλείου να πληρώνει υψηλότερες τιμές μέσω προμηθειών που χρεώνονταν στους εμπόρους επί 16 χρόνια.

Η αμερικανική εταιρεία πιστωτικών καρτών ανακοίνωσε την Τρίτη ότι κατέληξε «κατ’ αρχήν» σε συμφωνία με τον Γουόλτερ Μέρικς, τον πρώην διαμεσολαβητή χρηματοπιστωτικών συναλλαγών, η οποία θα τερματίσει μια εννιάχρονη ομαδική αγωγή, που σε κάποια φάση υπολογιζόταν ότι θα άξιζε 14 δισεκατομμύρια λίρες για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο προτεινόμενος διακανονισμός υπόκειται στην έγκριση του Δευτεροβάθμιου Δικαστηρίου Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ η ακρόαση ενδέχεται να πραγματοποιηθεί εντός των επόμενων εβδομάδων.

Ο Μέρικς, ο οποίος είναι εξειδικευμένος δικηγόρος και πρώην ανώτερο στέλεχος της νομικής εταιρείας της Αγγλίας και της Ουαλίας, είχε ισχυριστεί ότι η Mastercard ανάγκασε το αγοραστικό κοινό να πληρώνει υψηλότερες τιμές μέσω των προμηθειών που χρέωνε στους εμπόρους κατά τα 16 έτη έως το 2008.

Το 2007, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κήρυξε παράνομες τις προμήθειες και, μια δεκαετία αργότερα, το Δευτεροβάθμιο Δικαστήριο Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου έκρινε ότι η απαίτηση της ομαδικής αγωγής έπρεπε να απορριφθεί. Ωστόσο, το Εφετείο ανέτρεψε την απόφαση αυτή το 2018. Δύο χρόνια αργότερα, το Ανώτατο Δικαστήριο επικύρωσε την απόφαση και έστειλε την υπόθεση για νέα ακρόαση στο Δευτεροβάθμιο Δικαστήριο Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου.

Καμία από τις δύο πλευρές δεν ανέφερε το ύψος του διακανονισμού. Ωστόσο, ο Μέρικς δήλωσε ότι ήταν «πολύ ικανοποιημένος που έπειτα από σχεδόν εννέα χρόνια δικαστικής διαμάχης με τη Mastercard συμφώνησα σε διακανονισμό, που πιστεύω ότι θα προσφέρει ουσιαστική αποζημίωση».

Η διαμάχη αποτέλεσε νομικό ορόσημο, καθώς ήταν μία από τις πρώτες που ασκήθηκαν στο πλαίσιο του καθεστώτος ομαδικών αγωγών τύπου ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Νόμο περί δικαιωμάτων των καταναλωτών του 2015.

Ο 79χρονος Μέρικς δήλωσε ότι «από τότε που άρχισα να διεκδικώ την αγωγή μου, είχα ως στόχο να διασφαλίσω πως το νέο καθεστώς συλλογικής προσφυγής θα λειτουργήσει αποτελεσματικά και, για να το πετύχω αυτό, έπρεπε να προσφύγω στο Ανώτατο Δικαστήριο».

Η Mastercard δήλωσε ότι «είναι ικανοποιημένη που κατέληξε “κατ’ αρχήν” σε συμφωνία για να αφήσει πίσω της αυτή την υπόθεση».

ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing