Η πριγκίπισσα της Ουαλίας θα «αναγνωρίσει τις βρετανικές δεξιότητες και τη βρετανική βιομηχανία» όταν θα χορηγήσει βασιλικά εντάλματα στις αγαπημένες της εταιρείες φέτος, δήλωσαν πηγές από το περιβάλλον της.

Θα είναι η πρώτη φορά που η Κέιτ χορηγεί βασιλικά εντάλματα και η πρώτη φορά για οποιαδήποτε φέρει τον τίτλο της πριγκίπισσας της Ουαλίας από την εποχή της βασίλισσας Μαρίας, η οποία εξέδωσε εντάλματα πριν ο σύζυγός της, Γεώργιος Ε’, ανέλθει στον θρόνο το 1910. Ο Κάρολος άρχισε να εκδίδει εντάλματα ως πρίγκιπας της Ουαλίας το 1980, αλλά αυτό δεν επεκτάθηκε στη σύζυγό του, πριγκίπισσα Νταϊάνα, μετά τον γάμο τους τον επόμενο χρόνο.

Η Κέιτ, η οποία γιόρτασε τα 43α γενέθλιά της την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου, επιστρέφει σταδιακά στα δημόσια καθήκοντά της έπειτα από εγχείρηση στην κοιλιά και χημειοθεραπεία.

Αν και δεν υπάρχει ακόμη χρονοδιάγραμμα για το πότε ο πρίγκιπας και η πριγκίπισσα θα χορηγήσουν βασιλικά εντάλματα, πηγές κοντά στην Κέιτ δήλωσαν ότι ελπίζει πως θα ανακοινωθούν εν ευθέτω χρόνω, προσθέτοντας: «Είναι πρόθυμη να αναγνωρίσει τις βρετανικές δεξιότητες και τη βιομηχανία».

Τα βασιλικά εντάλματα εκδίδονται για διάστημα έως και πέντε ετών και χορηγούνται σε ευνοημένες εταιρείες, των οποίων τα προϊόντα πωλούνται στο βασιλικό νοικοκυριό. Σύμφωνα με τις αλλαγές που επέφερε ο βασιλιάς Κάρολος, όταν ήταν πρίγκιπας της Ουαλίας, οι προμηθευτές πρέπει επίσης να αποδεικνύουν ότι διαθέτουν πολιτική βιωσιμότητας. Οι επιλεγμένες εταιρείες γίνονται μέλη της Royal Warrant Holders Association και μπορούν να χρησιμοποιούν το βασιλικό έμβλημα σε σχέση με το έργο τους.

Τον περασμένο μήνα, στον κατάλογο των ενταλμάτων της βασίλισσας περιλαμβανόταν και η κομμώτριά της, Τζο Χάνσφορντ. Ο κατάλογος της Κέιτ θα μπορούσε να περιλαμβάνει από εταιρείες που προμηθεύουν τεχνολογικό εξοπλισμό και άλλα πρακτικά αντικείμενα μέχρι εταιρείες μόδας που έχουν συνδεθεί με την ίδια, όπως οι Alexander McQueen, Catherine Walker, Jenny Packham, η σχεδιάστρια τσαντών Strathberry και η Holland Cooper, της οποίας το Fair Isle πλεκτό πουλόβερ φορούσε η πριγκίπισσα όταν παρουσίασε το «CBeebies Bedtime Stories» το 2022.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας μάρκετινγκ Mintel, η Κέιτ συνέβαλε στην αύξηση των δημόσιων δαπανών κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο λίρες τους 12 μήνες μετά τον γάμο της με τον Ουίλιαμ το 2011. Μια επίσημη βασιλική σφραγίδα έγκρισης θα ενίσχυε περαιτέρω τις πωλήσεις κάθε βρετανικής εταιρείας που συνδέεται επίσημα με τη μελλοντική βασίλισσα.

Η Νίκολα Πινκ, ιδρύτρια της εταιρείας δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ We Are Pink, δήλωσε: «Εχουμε δει την πριγκίπισσα της Ουαλίας να έχει τεράστιο αντίκτυπο στις μάρκες, κάτι που συχνά αναφέρεται ως “το φαινόμενο Κέιτ”. Αυτό που την κάνει τόσο ισχυρή είναι ότι πάντα αισθανόταν αυθεντική, καθώς επιλέγει μάρκες που της αρέσουν πραγματικά ή που θέλει να υποστηρίξει».

Η Κάθριν Ζοράιντα, μια Βρετανίδα σχεδιάστρια κοσμημάτων, της οποίας τα σκουλαρίκια έχει φορέσει η πριγκίπισσα, δήλωσε ότι η επίδραση της Κέιτ στην εταιρεία της ήταν «απίστευτη». Η Ζοράιντα, η οποία έχει εργαστήρια στο Λονδίνο και το Τσέλτενχαμ, δήλωσε: «Οι πωλήσεις αυξάνονται κατά 500% κάθε φορά που τη βλέπουμε με ένα ζευγάρι σκουλαρίκια. Και δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό. Τα φροντίζει καλά και κάθε φορά που τα φοράει υπάρχει ακόμα μία αύξηση».

Η Ζοράιντα έγινε προμηθεύτρια του βασιλικού οίκου έπειτα από ένα τηλεφώνημα από το παλάτι το 2012. Είχε μόλις πρόσφατα ιδρύσει την επιχείρησή της. Η ίδια επίσης δήλωσε: «Λίγες εβδομάδες αργότερα, η Κέιτ ήταν στην πρώτη σελίδα κάθε εφημερίδας φορώντας τα σκουλαρίκια μου και με έψαχναν σε όλο τον πλανήτη. Η ιστοσελίδα μου κατέρρευσε και οι παραγγελίες έρχονταν από υπέροχους ανθρώπους, που είχαν ευτυχώς μεγάλη υπομονή, επειδή, σε εκείνο το στάδιο, τα έφτιαχνα όλα μόνη μου, ένα προς ένα».

Η Κέιτ δεν είναι το μόνο μέλος της οικογένειας της Ουαλίας που δίνει ώθηση σε πωλήσεις. Οταν τα τρία παιδιά της φωτογραφήθηκαν με vintage στυλ από τη βρετανική μάρκα Rachel Riley, τα κομμάτια εξαντλήθηκαν στο Διαδίκτυο μέσα σε λίγα λεπτά.

Ο πρίγκιπας Ουίλιαμ, επίσης, «έχει μπει στο προσκήνιο ως είδωλο του στυλ», σύμφωνα με τον Τζακ Ντάκετ, ανώτερο σύμβουλο της Mintel. Ο Ντάκετ δήλωσε ότι, αν και η γκαρνταρόμπα του Ουίλιαμ «κάποτε έμοιαζε λίγο παλιομοδίτικη», τα τελευταία χρόνια έχει «μεταμορφωθεί». Επίσης, προσέθεσε: «Φορώντας κομμάτια από μάρκες βιώσιμης μόδας, όπως η Organic Basics, όχι μόνο ανανεώνει την εικόνα του, αλλά και εφιστά την προσοχή στην επείγουσα ανάγκη για περιβαλλοντική υπευθυνότητα στη βιομηχανία της μόδας».

Οι έμπιστοι προμηθευτές της Κέιτ και του Ουίλιαμ θα περιμένουν τώρα να μάθουν αν έχουν τη σφραγίδα έγκρισης. Τα βασιλικά εντάλματα χρονολογούνται από τον Μεσαίωνα, αλλά επισημοποιήθηκαν τον 15ο αιώνα, όταν ο λόρδος Τσάμπερλεν, ως επικεφαλής του βασιλικού οίκου, διόριζε εμπόρους με βασιλικό ένταλμα. Ο βασιλεύων μονάρχης αποφασίζει ποια μέλη της οικογένειας μπορούν να χορηγούν εντάλματα.

Αναμένεται ανακοίνωση σχετικά με τους προμηθευτές που επέλεξε το πριγκιπικό ζεύγος, αν και το παλάτι του Κένσινγκτον αρνήθηκε να σχολιάσει.

ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing