Η DIAGEO αρνείται την πώληση της Guinness
Επιχειρήσεις
Η DIAGEO εξέδωσε χθες ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι δεν σχεδιάζει να πουλήσει την Guinness ή το 34% του μεριδίου της στο εμπορικό σήμα κρασιών και αλκοολούχων ποτών Moet Hennessy
![guinness-brewery-ok](https://s.parapolitika.gr/images/1130x667/jpg/files/2025-01-27/guinness_brewery.jpg)
Η DIAGEO διέψευσε τις εικασίες ότι επιθυμεί να πουλήσει το εμπορικό σήμα Guinness, μετά από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για δημοπρασία πολλών δισεκατομμυρίων λιρών της επιχείρησης.
Οι μετοχές της εταιρείας παραγωγής ποτών του FTSE 100 αυξήθηκαν την Παρασκευή, αφού το Bloomberg ανέφερε ότι ο όμιλος εξετάζει την πώληση της μάρκας για να συγκεντρώσει πιθανώς 8 δισεκατομμύρια λίρες.
Η Diageo δήλωσε αρχικά ότι δεν θα σχολιάσει τις «φήμες της αγοράς» και οι μετοχές του ομίλου αυξήθηκαν κατά 102 πένες, ή 4,3%, για να κλείσουν στις 25,04 πένες.
Ωστόσο, εξέδωσε χθες Κυριακή ανακοίνωση στην οποία ανέφερε ότι δεν σχεδιάζει να πουλήσει την Guinness ή το 34% του μεριδίου της στο εμπορικό σήμα κρασιών και αλκοολούχων ποτών Moet Hennessy, το οποίο ανήκει εν μέρει στην LVMH.
«Σημειώνουμε την πρόσφατη κερδοσκοπία των μέσων ενημέρωσης γύρω από το εμπορικό σήμα Guinness και τη συμμετοχή μας στη Moet Hennessy και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι δεν έχουμε καμία πρόθεση να πουλήσουμε κανένα από τα δύο», δήλωσε η Diageo.
«Θα ενημερώσουμε την αγορά με τα ενδιάμεσα αποτελέσματα στις 4 Φεβρουαρίου και ανυπομονούμε να φιλοξενήσουμε την ημέρα επενδυτών και αναλυτών Guinness στις 19-20 Μαΐου».
Η Diageo δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Grand Metropolitan και της Guinness το 1997 και είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σκωτσέζικου και καναδικού ουίσκι στον κόσμο.
Ο όμιλος, ο οποίος παρασκευάζει επίσης το λικέρ Baileys και τη βότκα Smirnoff, έχει αντιμετωπίσει εικασίες σχετικά με πιθανές δραστηριότητες συγχωνεύσεων και εξαγορών τα τελευταία χρόνια λόγω της μείωσης της αποτίμησής του στην αγορά και των προσπαθειών του να πουλήσει περιουσιακά στοιχεία για να βελτιώσει τον ισολογισμό του.
Προειδοποίησε τον Νοέμβριο του 2023 ότι είχε χάσει τους στόχους για τα κέρδη και τις πωλήσεις στη Λατινική Αμερική, καθώς οι πελάτες στην περιοχή άρχισαν να απομακρύνονται από τα premium αλκοολούχα ποτά. Η Diageo δυσχεραίνεται επίσης από την επιβράδυνση των πωλήσεων στην Αμερική, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των κερδών της, και η επιχείρησή της κινδυνεύει επίσης από τα σχέδια του προέδρου Τραμπ για δασμούς στο Μεξικό.
Στη συνέχεια, ο όμιλος έφερε τραπεζίτες της Rothschild για να βολιδοσκοπήσουν αγοραστές για την Pimm's, το φρουτώδες αλκοολούχο ποτό συνώνυμο του Wimbledon, και φέρεται να εξέτασε την πώληση της βότκας Ciroc.
Η Diageo φέρεται να εγκατέλειψε την πώληση του Pimm's μετά από μια οκτάμηνη διαδικασία και δεν έχει σχολιάσει την πιθανή αποεπένδυση του Ciroc, αλλά έχει πουλήσει το εμπορικό σήμα ρούμι Pampero στην Gruppo Montenegro, έναν ιταλικό όμιλο, καθώς και το λικέρ Safari, το οποίο αγόρασε η πορτογαλική εταιρεία Casa Redondo. Σχετικά με την πώληση της Safari, ο Τζον Κένεντι, πρόεδρος της Diageo στην Ευρώπη, δήλωσε ότι η συμφωνία θα επιτρέψει στην εταιρεία να «επικεντρωθεί περαιτέρω στους βασικούς τομείς της δύναμής μας», όπως η τεκίλα και το ουίσκι.
Η Guinness ήταν ένα από τα πιο ισχυρά τμήματα της επιχείρησης της Diageo και η υψηλή ζήτηση οδήγησε σε ελλείψεις κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Οι πωλήσεις της Guinness αυξήθηκαν περισσότερο από 20 τοις εκατό τους τελευταίους 12 μήνες λόγω της δημοτικότητάς της μεταξύ των influencers και των διασημοτήτων.
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing