Η Mercedes πατάει φρένο στα ηλεκτρικά οχήματα
"Δριμεία εκστρατεία κυκλοφορίας προϊόντων"
Η πολυτελής μάρκα με έδρα τη Στουτγκάρδη θα κυκλοφορήσει 19 νέα οχήματα βενζίνης και ντίζελ και 17 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία μέχρι το τέλος του 2027

Η Mercedes-Benz θα συμπεριλάβει περισσότερα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από ό,τι ηλεκτρικά στη νέα γκάμα προϊόντων της, καθώς επιδιώκει να «αναζωογονήσει» τα περιθώρια κέρδους ως απάντηση στην απότομη πτώση των κερδών της.
Η πολυτελής μάρκα με έδρα τη Στουτγκάρδη θα κυκλοφορήσει 19 νέα οχήματα βενζίνης και ντίζελ και 17 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία μέχρι το τέλος του 2027 σε μια «δριμεία εκστρατεία κυκλοφορίας προϊόντων».
Το ισοζύγιο αντικατοπτρίζει την πολιτική της Mercedes να επανεστιάσει στη βενζίνη και το ντίζελ, μετά την πτώση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία κατά σχεδόν το ένα τέταρτο πέρυσι.
Τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα θα ανήκουν στην ανώτερη κατηγορία τιμών, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της εταιρείας να πωλεί μικρότερο όγκο οχημάτων με υψηλότερο περιθώριο κέρδους.
«Η στρατηγική της αξίας έναντι του όγκου παραμένει σε ισχύ, δεν έχει εγκαταλειφθεί», δήλωσε ο Χάραλντ Βίλχελμ, οικονομικός διευθυντής της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σημείωσε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να υπερτερούν κατά πολύ σε πωλήσεις έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η εταιρεία θα αυξήσει επίσης την παραγωγή της στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες για να προστατευτεί από τις εμπορικές εντάσεις, όπως η απειλή του Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμό 25% σε όλες τις εισαγωγές οχημάτων από τον Απρίλιο.
Η Mercedes ανακοίνωσε πτώση των καθαρών κερδών κατά 28% στα 10,4 δισ. ευρώ πέρυσι. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 5% σε 146 δισ. ευρώ.
Οι πωλήσεις στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της Mercedes-Benz, μειώθηκαν κατά 7% και οι πωλήσεις στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 9%. Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, οι οποίες μειώθηκαν κατά 23%.
Τα περιθώρια κέρδους από την παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκαν στο 8,1%, πολύ κάτω από το 12,6% του προηγούμενου έτους. Η εταιρεία αναμένει ότι το περιθώριο αυτό θα κυμανθεί μεταξύ 6% και 8% φέτος.
Οι αντίπαλοι κατασκευαστές της Mercedes, η Porsche και η BMW, ανέφεραν επίσης ότι τα περιθώρια κέρδους πιέζονται λόγω του έντονου ανταγωνισμού στην Κίνα και του υψηλού κόστους ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι μετοχές της Mercedes υποχώρησαν έως και 3,8% στη Φρανκφούρτη πριν κλείσουν με πτώση 2,5%. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου 10% κατά το τελευταίο έτος.
Ο Γιούργκεν Μόλναρ, επενδυτικός στρατηγικός αναλυτής στη χρηματομεσιτική εταιρεία Robomarkets, δήλωσε: «Η πολυτέλεια και η Κίνα απλώς δεν πάνε μαζί, ενώ και τα δύο είναι ζωτικής σημασίας για την επιχειρηματική επιτυχία της αυτοκινητοβιομηχανίας με έδρα τη Στουτγκάρδη».
Η εταιρεία προειδοποίησε ότι τα κέρδη θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» φέτος, ενώ οι πωλήσεις ανά μονάδα αναμένεται να είναι χαμηλότερες από τα 1,98 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν το 2024. Ως εκ τούτου, δρομολογεί έναν νέο γύρο περικοπών κόστους με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής κατά 10% έως το 2027.
Τα σχέδια για κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία δεν θα προχωρήσουν, αλλά η παραγωγή ενός από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας compact θα μεταφερθεί σε εργοστάσιο στην Ουγγαρία, όπου το κόστος είναι 70% χαμηλότερο.
Το πρόγραμμα κυκλοφορίας προϊόντων ξεκινά το 2025 με την CLA, ακολουθούμενη από μια σημαντική αναβάθμιση της S-Class το 2026, μια αμιγώς ηλεκτρική GLC και C-Class, καθώς και μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και ηλεκτροκίνητων υψηλής τεχνολογίας κινητήρων εσωτερικής καύσης στη Mercedes-AMG.
Ο Όλα Κελένιους, ο διευθύνων σύμβουλος, δήλωσε: «Για να διασφαλίσουμε τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της εταιρείας λαμβάνουμε μέτρα για να κάνουμε την εταιρεία ταχύτερη, πιο λιτή και ισχυρότερη».
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing