Η Shell προβλέπει ότι η παγκόσμια χρήση φυσικού αερίου θα αυξηθεί κατά 60% έως το 2040
"Το LNG θα συνεχίσει να αποτελεί καύσιμο επιλογής"
Η ισχυρή βιομηχανική ανάπτυξη στην Ασία, αλλά και η εγχώρια κατανάλωση στις πολυπληθέστερες χώρες του κόσμου, την Κίνα και την Ινδία, οδηγούν στη μεγαλύτερη ζήτηση για LNG

Η ισχυρή οικονομική ανάπτυξη στην Ασία αναμένεται να αυξήσει την παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου κατά 60% τα επόμενα 15 χρόνια, σύμφωνα με ετήσια έκθεση του κλάδου.
Οι προσπάθειες της βαριάς βιομηχανίας και των μεταφορών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων, καθώς και η αυξανόμενη βιομηχανική και εγχώρια κατανάλωση στην Ασία, προβλέπεται να αυξήσουν τη ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) σε 630 έως 718 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2040, δήλωσε η Shell.
Η πρόβλεψη του ενεργειακού ομίλου FTSE 100 έρχεται σε αντίθεση με εκείνη του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ), ο οποίος πρότεινε τον περασμένο Οκτώβριο ότι η παγκόσμια ζήτηση φυσικού αερίου θα κορυφωθεί πριν από το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα.
Το περασμένο έτος σημειώθηκε σχετικά αργή αύξηση του φυσικού αερίου, καθώς ο κόσμος ανέκαμψε από μια σειρά ενεργειακών σοκ. Σύμφωνα με την έκθεση της Shell, το παγκόσμιο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά λιγότερο από μισό τοις εκατό σε 407 εκατομμύρια τόνους, ο βραδύτερος ρυθμός της τελευταίας δεκαετίας, λόγω της «περιορισμένης ανάπτυξης νέου εφοδιασμού».
Παρά την περσινή επιβράδυνση, ο μεγαλύτερος έμπορος υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο αύξησε τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις του για την αγορά. Στην περσινή της έκθεση, η Shell προέβλεψε παγκόσμια ζήτηση μεταξύ 625 και 685 εκατομμυρίων τόνων για το 2040.
Ο Τομ Σάμμερς, ανώτερος αντιπρόεδρος της Shell LNG για την εμπορία και το εμπόριο, απέδωσε την αναθεώρηση προς τα πάνω στην «ανάγκη [για] περισσότερο φυσικό αέριο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, τη θέρμανση και την ψύξη, τη βιομηχανία και τις μεταφορές για την επίτευξη των στόχων ανάπτυξης και απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Επιπλέον, πρόσθεσε: «Το LNG θα συνεχίσει να αποτελεί καύσιμο επιλογής, επειδή είναι ένας αξιόπιστος, ευέλικτος και προσαρμόσιμος τρόπος για την κάλυψη της αυξανόμενης παγκόσμιας ενεργειακής ζήτησης».
Η Shell υπογράμμισε τον αντίκτυπο της αυξανόμενης κινεζικής και ινδικής ζήτησης και δήλωσε ότι οι δύο πολυπληθέστερες χώρες του κόσμου επιδιώκουν να συνδέσουν 180 εκατομμύρια ανθρώπους στο δίκτυο φυσικού αερίου μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η Ευρώπη θα εξακολουθήσει να βασίζεται στις εισαγωγές φυσικού αερίου για να ανακουφίσει τις υφέσεις των ανανεώσιμων πηγών και να επιτύχει ενεργειακή ασφάλεια, ακόμη και αν επεκταθούν τα συστήματα αιολικής ενέργειας, ηλιακής ενέργειας και μπαταριών.
H Shell επίσης δήλωσε: «Το LNG καθίσταται ένα οικονομικά αποδοτικό καύσιμο για τη ναυτιλία και τις οδικές μεταφορές, μειώνοντας σήμερα τις εκπομπές και προσφέροντας δυνατότητες ενσωμάτωσης πηγών με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα, όπως το βιολογικό ή το συνθετικό LNG».
Η αυξανόμενη δημοτικότητα των πλοίων που κινούνται με φυσικό αέριο αναμένεται να συμβάλει στη ζήτηση 16 εκατομμυρίων τόνων ετησίως έως το 2030, πρότεινε ο προμηθευτής ενέργειας.
Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση παραμένει ασαφής, καθώς οι προβλέψεις της Shell για την παγκόσμια προσφορά φυσικού αερίου έχουν μειωθεί τα τελευταία τρία χρόνια. Στην έκθεση αυτής της εβδομάδας οι γεωπολιτικές εντάσεις, τα ρυθμιστικά εμπόδια, οι εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι εμφύλιες ταραχές ευθύνονται για τις καθυστερήσεις.
Ενώ 170 εκατομμύρια τόνοι εφοδιασμού έχουν προγραμματιστεί να είναι διαθέσιμοι έως το 2030, ο τρόπος με τον οποίο θα εξασφαλιστούν οι 311 εκατομμύρια τόνοι παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου ετησίως που απαιτούνται έως το 2040 είναι «αβέβαιος».
Οι ΗΠΑ και το Κατάρ, οι μεγαλύτεροι εξαγωγείς παγκοσμίως, αναμένεται να επωφεληθούν περισσότερο από την αύξηση της ζήτησης. Οι αμερικανικές εξαγωγές, κυρίως από την υδραυλική ρωγμάτωση, θα συνιστούν το ένα τρίτο της παγκόσμιας προσφοράς εντός πέντε ετών, δήλωσε η Shell.
Η ίδια η εταιρεία επιθυμεί να επεκτείνει τις επενδύσεις της στο LNG, αλλά δέχεται πιέσεις από τους επενδυτές να εξηγήσει την πολιτική της για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Πέρυσι μείωσε τους στόχους βιωσιμότητας, επικαλούμενη την ενεργειακή αβεβαιότητα και τις προσδοκίες για ανθεκτική ζήτηση ορυκτών καυσίμων.
Αρκετά συνταξιοδοτικά ταμεία επέκριναν μια «προφανή αποσύνδεση» μεταξύ των σχεδίων για την αύξηση της παραγωγής φυσικού αερίου και των φιλοδοξιών του Ηνωμένου Βασιλείου για καθαρό μηδενικό ισοζύγιο.
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing