ΗΠΑ: Οι δρομείς και οι αναβάτες πρέπει να μάθουν να συμβιώνουν στο Σέντραλ Παρκ
Ο επανασχεδιασμός των δρόμων
Λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της Δευτέρας, η ήσυχη βουή ενός πρώιμου απογεύματος στο Σέντραλ Παρκ διακόπηκε από έναν δυνατό κρότο

Νέα Υόρκη - Λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της Δευτέρας, η ήσυχη βουή ενός πρώιμου απογεύματος στο Σέντραλ Παρκ διακόπηκε από έναν δυνατό κρότο.
Τουρίστες και περιπατητές σκύλων πάγωσαν και γύρισαν να δουν. Μια γυναίκα είχε εκσφενδονιστεί από ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και βρισκόταν μπρούμυτα στο πεζοδρόμιο. Ένας άνδρας σε αγωνιστικό ποδήλατο είχε πέσει επίσης, αλλά καθόταν με όρθια την πλάτη.
Ήταν τα θύματα της τελευταίας σύγκρουσης στους δρόμους του Σέντραλ Παρκ, έναν κύκλο έξι μιλίων γύρω από το πάρκο, που μοιάζει με σκηνή πολέμου μεταξύ των τάξεων γυμναστικής της Νέας Υόρκης: περιπατητές, δρομείς, περιπλανώμενοι τουρίστες με νοικιασμένα ποδήλατα και οι ντυμένοι με λίκρα ποδηλάτες που έφεραν τα δικά τους.
Οι ποδηλάτες διαμαρτύρονται για τους δρομείς που μπαίνουν στις λωρίδες τους. Οι δρομείς διαμαρτύρονται ότι τους χτυπούν οι ποδηλάτες. Και όλοι παραπονιούνται για τους τουρίστες.
Τώρα, το Central Park Conservancy, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός που διαχειρίζεται το πάρκο, προσπαθεί να μεσολαβήσει για την επίτευξη ειρήνης. Το σχέδιο είναι να αναδιαμορφωθούν οι δρόμοι, αφαιρώντας μια λωρίδα που αρχικά ήταν φτιαγμένη για αυτοκίνητα (μέχρι το 2018) και χαράσσοντας ευρύτερους διαδρόμους για ποδηλάτες και δρομείς για την επίτευξη μιας «αποστρατιωτικοποιημένης ζώνης» ανάμεσά τους εντός του πάρκου. Οι εργασίες αρχίζουν την επόμενη εβδομάδα, ξεκινώντας από το νότιο τμήμα των δρόμων που θεωρείται το πιο επικίνδυνο. «Αυτό είναι το χειρότερο μέρος», δήλωσε η Τερέσα Μάκιο, 61 ετών, η οποία στέκεται δίπλα στο ποδήλατό της κοντά στο τέλος ενός παράδρομου που οδηγεί στο πάρκο.
Στο νότιο άκρο του δρόμου κυκλοφορούσαν άμαξες με άλογα και ποδήλατα-άμαξες, με μουσική να ακούγεται από τα ηχεία τους και τους οδηγούς τους να γυρνούν για να φωνάξουν πράγματα στους επιβάτες τους. Οι ποδηλάτες έστριβαν στη λωρίδα για περπάτημα και τρέξιμο για να τους προσπεράσουν, και από την άλλη ήταν οι αναβάτες που έμοιαζαν με τουρίστες, οι οποίοι οδηγούσαν με πιο χαλαρό ρυθμό, αρκετοί δίπλα-δίπλα.
Συχνά οι τουρίστες δεν φαίνεται να γνωρίζουν, παρά τις φωνές, ότι οι δρόμοι είναι μονόδρομοι και πρέπει να πηγαίνουν αριστερόστροφα. Επίσης νομίζουν ότι πρέπει να σταματούν στα κόκκινα φανάρια. Τεχνικά μιλώντας, έχουν δίκιο, αλλά σχεδόν όλοι οι ντόπιοι του πάρκου συμφωνούν ότι αυτό είναι λάθος και πιθανώς επικίνδυνο.
«Κανείς δεν ακολουθεί τα φανάρια», δήλωσε ο Μόργκαν Άλεν, οδηγός του Central Park Run Club, ο οποίος έτρεξε 3.000 μίλια στο πάρκο πέρυσι.
«Είναι πιο πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα. Κάποιος θα πέσει πάνω σου».
Κατά καιρούς το αστυνομικό τμήμα της Νέας Υόρκης έχει αντιταχθεί σε αυτή την ιδέα. Το 2014 έγινε μια καταστολή, μετά το χτύπημα και το θάνατο μιας γυναίκας από ποδηλάτη. Ο ποδηλάτης είπε ότι είχε στρίψει για να αποφύγει μια ομάδα πεζών και ο θάνατός της κρίθηκε ως ατύχημα.
Λίγα χρόνια νωρίτερα υπήρξε μια αποτυχημένη αστυνομική επιχείρηση στο πάρκο, κατά την οποία οι αστυνομικοί έκοψαν κλήσεις σε οδηγούς που περνούσαν από τα φανάρια νωρίς το πρωί και μάλιστα «έγραψαν» κάποιους για υπερβολική ταχύτητα.
Οι κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα αποσύρθηκαν αργότερα και ο διοικητής ενός τμήματος ζήτησε συγγνώμη.
Ο επανασχεδιασμός των δρόμων θα παραχωρήσει μέρος της πρώην λωρίδας αυτοκινήτων στους ταχύτερους ποδηλάτες. Στη συνέχεια θα υπάρχει μια λωρίδα για τους πιο αργούς ποδηλάτες και μετά από μια διαχωριστική λωρίδα, η λωρίδα για τους δρομείς. Τα περιττά φανάρια μπορεί να καταργηθούν: άλλα θα αναδιαμορφωθούν, με φανάρια με σύμβολα ποδηλάτων.
Ο Νίλε Βάισμαν, εκπρόσωπος του New York Cycling Club, δήλωσε ότι είχε ζητήσει ο επανασχεδιασμός να μην περιλαμβάνει υπερυψωμένες διαβάσεις και σαμαράκια, τα οποία θα μπορούσαν να ρίξουν έναν ποδηλάτη από τη σέλα. Το Central Park Conservancy είχε υποσχεθεί να το εξετάσει αυτό, είπε.
Τουρίστες και περιπατητές σκύλων πάγωσαν και γύρισαν να δουν. Μια γυναίκα είχε εκσφενδονιστεί από ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και βρισκόταν μπρούμυτα στο πεζοδρόμιο. Ένας άνδρας σε αγωνιστικό ποδήλατο είχε πέσει επίσης, αλλά καθόταν με όρθια την πλάτη.
Ήταν τα θύματα της τελευταίας σύγκρουσης στους δρόμους του Σέντραλ Παρκ, έναν κύκλο έξι μιλίων γύρω από το πάρκο, που μοιάζει με σκηνή πολέμου μεταξύ των τάξεων γυμναστικής της Νέας Υόρκης: περιπατητές, δρομείς, περιπλανώμενοι τουρίστες με νοικιασμένα ποδήλατα και οι ντυμένοι με λίκρα ποδηλάτες που έφεραν τα δικά τους.
Οι ποδηλάτες διαμαρτύρονται για τους δρομείς που μπαίνουν στις λωρίδες τους. Οι δρομείς διαμαρτύρονται ότι τους χτυπούν οι ποδηλάτες. Και όλοι παραπονιούνται για τους τουρίστες.
Τώρα, το Central Park Conservancy, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός που διαχειρίζεται το πάρκο, προσπαθεί να μεσολαβήσει για την επίτευξη ειρήνης. Το σχέδιο είναι να αναδιαμορφωθούν οι δρόμοι, αφαιρώντας μια λωρίδα που αρχικά ήταν φτιαγμένη για αυτοκίνητα (μέχρι το 2018) και χαράσσοντας ευρύτερους διαδρόμους για ποδηλάτες και δρομείς για την επίτευξη μιας «αποστρατιωτικοποιημένης ζώνης» ανάμεσά τους εντός του πάρκου. Οι εργασίες αρχίζουν την επόμενη εβδομάδα, ξεκινώντας από το νότιο τμήμα των δρόμων που θεωρείται το πιο επικίνδυνο. «Αυτό είναι το χειρότερο μέρος», δήλωσε η Τερέσα Μάκιο, 61 ετών, η οποία στέκεται δίπλα στο ποδήλατό της κοντά στο τέλος ενός παράδρομου που οδηγεί στο πάρκο.
Στο νότιο άκρο του δρόμου κυκλοφορούσαν άμαξες με άλογα και ποδήλατα-άμαξες, με μουσική να ακούγεται από τα ηχεία τους και τους οδηγούς τους να γυρνούν για να φωνάξουν πράγματα στους επιβάτες τους. Οι ποδηλάτες έστριβαν στη λωρίδα για περπάτημα και τρέξιμο για να τους προσπεράσουν, και από την άλλη ήταν οι αναβάτες που έμοιαζαν με τουρίστες, οι οποίοι οδηγούσαν με πιο χαλαρό ρυθμό, αρκετοί δίπλα-δίπλα.
Συχνά οι τουρίστες δεν φαίνεται να γνωρίζουν, παρά τις φωνές, ότι οι δρόμοι είναι μονόδρομοι και πρέπει να πηγαίνουν αριστερόστροφα. Επίσης νομίζουν ότι πρέπει να σταματούν στα κόκκινα φανάρια. Τεχνικά μιλώντας, έχουν δίκιο, αλλά σχεδόν όλοι οι ντόπιοι του πάρκου συμφωνούν ότι αυτό είναι λάθος και πιθανώς επικίνδυνο.
«Κανείς δεν ακολουθεί τα φανάρια», δήλωσε ο Μόργκαν Άλεν, οδηγός του Central Park Run Club, ο οποίος έτρεξε 3.000 μίλια στο πάρκο πέρυσι.
«Είναι πιο πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα. Κάποιος θα πέσει πάνω σου».
Κατά καιρούς το αστυνομικό τμήμα της Νέας Υόρκης έχει αντιταχθεί σε αυτή την ιδέα. Το 2014 έγινε μια καταστολή, μετά το χτύπημα και το θάνατο μιας γυναίκας από ποδηλάτη. Ο ποδηλάτης είπε ότι είχε στρίψει για να αποφύγει μια ομάδα πεζών και ο θάνατός της κρίθηκε ως ατύχημα.
Λίγα χρόνια νωρίτερα υπήρξε μια αποτυχημένη αστυνομική επιχείρηση στο πάρκο, κατά την οποία οι αστυνομικοί έκοψαν κλήσεις σε οδηγούς που περνούσαν από τα φανάρια νωρίς το πρωί και μάλιστα «έγραψαν» κάποιους για υπερβολική ταχύτητα.
Οι κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα αποσύρθηκαν αργότερα και ο διοικητής ενός τμήματος ζήτησε συγγνώμη.
Ο επανασχεδιασμός των δρόμων θα παραχωρήσει μέρος της πρώην λωρίδας αυτοκινήτων στους ταχύτερους ποδηλάτες. Στη συνέχεια θα υπάρχει μια λωρίδα για τους πιο αργούς ποδηλάτες και μετά από μια διαχωριστική λωρίδα, η λωρίδα για τους δρομείς. Τα περιττά φανάρια μπορεί να καταργηθούν: άλλα θα αναδιαμορφωθούν, με φανάρια με σύμβολα ποδηλάτων.
Ο Νίλε Βάισμαν, εκπρόσωπος του New York Cycling Club, δήλωσε ότι είχε ζητήσει ο επανασχεδιασμός να μην περιλαμβάνει υπερυψωμένες διαβάσεις και σαμαράκια, τα οποία θα μπορούσαν να ρίξουν έναν ποδηλάτη από τη σέλα. Το Central Park Conservancy είχε υποσχεθεί να το εξετάσει αυτό, είπε.
ΠΗΓΗ: Times Media Ltd / News Licensing