Βρετανία: Τι συμβαίνει με τα παιδιά που γεννήθηκαν την περίοδο του COVID - Ειδικοί προειδοποιούν
Τι αντιμετωπίζουν σήμερα
Η περίοδος της καραντίνας, επί COVID, έχει δημιουργήσει μια γενιά παιδιών που κινδυνεύει να αντιμετωπίσει κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες
Η περίοδος της καραντίνας, επί COVID, έχει δημιουργήσει μια γενιά παιδιών που κινδυνεύει να αντιμετωπίσει κοινωνικές και συναισθηματικές δυσκολίες, προειδοποιούν ειδικοί, στη Βρετανία.
Τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2020 ξεκίνησαν τη ζωή τους στον παράξενο κόσμο του lockdown σε μια μικρή φούσκα με συγκεκριμένους ανθρώπους και πρόσωπα καλυμμένα με μάσκες σχεδόν σε μόνιμη βάση.
Διαβάστε ακόμα: Βρετανία: Μητέρα παραδέχτηκε ότι μαχαίρωσε την 10χρονη κόρη της
Τα παιδιά που γεννήθηκαν επί COVID
Κοινωνικές εμπειρίες, όπως το να βλέπουν την ευρύτερη οικογένεια, οι εκδρομές στην παιδική χαρά ή άλλες κοινωνικές δραστηριότητες ήταν εκτός προγράμματος, σημειώνει η Guardian σε δημοσίευμά της. Αυτά τα παιδιά είναι τώρα τεσσάρων ετών και στην Βρετανία φτάνουν στο σχολείο για πρώτη φορά αυτή την εβδομάδα. Οι ειδικοί λένε ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίσουν προβλήματα που κυμαίνονται από την κακή ανάπτυξη της ομιλίας και της γλώσσας έως και άλλα αναπτυξιακά προβλήματα σε κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο.
Παρόμοια προβλήματα έχουν παρατηρηθεί σε παιδιά που ήταν πολύ μικρά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και βρίσκονται ήδη στο σχολείο. «Είχαμε αύξηση των περιστατικών παιδιών που επιτίθονταν το ένα στο άλλο, πετούσαν πράγματα, έτρεχαν, έφτυναν», δήλωσε ο διευθυντής ενός δημοτικού σχολείου στη βορειοδυτική Αγγλία. Πρόσθεσε ότι συχνά απογοητεύονταν ή δυσκολεύονταν να πάρουν σειρά, να μοιραστούν ή να ακολουθήσουν συνολικά τη ρουτίνα.
Βρετανία: ''Είναι περίπου δύο χρόνια πίσω όταν φτάνουν στο σχολείο'' λέει ειδικός
«Δεν έχουν το λεξιλόγιο για να εκφράσουν αυτό που αισθάνονται», είπε η Louisa Reeves, διευθύντρια πολιτικής της φιλανθρωπικής οργάνωσης Speech and Language UK, δήλωσε ότι, ενώ τα περισσότερα μωρά θα σηκώνονταν και θα περπατούσαν χωρίς οι γονείς να εξασκούνται μαζί τους, το να μάθουν να μιλούν και να αλληλεπιδρούν απαιτεί μεγαλύτερη εμπλοκή. «Ιδανικά τα μωρά πρέπει να εκτίθενται σε πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους που τους μιλούν και να έχουν ένα ευρύ φάσμα εμπειριών], είπε. «Αυτό δεν συνέβη στην πανδημία» συνέχισε.
«Είναι περίπου δύο χρόνια πίσω όταν φτάνουν στο σχολείο», σημείωσε.
Οι μάσκες σήμαιναν ότι «δεν έβλεπαν καν τις εκφράσεις του προσώπου των ανθρώπων, οι οποίες σε βοηθούν να καταλάβεις αν αστειεύονται ή αν είναι θυμωμένοι», είπε ακόμη. Η Reeves δήλωσε ότι ανησυχεί ότι πολλές οικογένειες δεν γνωρίζουν πόσο ζωτικής σημασίας είναι η συζήτηση με τα μωρά και τα νήπια.