Οδηγίες για γονείς που διαβάζουν τα παιδιά τους
Aπό τον καθηγητή Παιδαγωγικής ΑΠΘ Αναστάσιο Λιάμπα
Αναγνώριση, αγάπη και κατανόηση, αποτελούν τα «όπλα» των γονιών στην προσπάθειά τους να βοηθούν τα παιδιά τους, κυρίως των πρώτων τάξεων του δημοτικού, ώστε να προετοιμάζουν τα μαθήματα του σχολείου, υπογράμμισε μιλώντας στο Radio North 98 ο αναπληρωτής καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, Τάσος Λιάμπας.
Ο κ. Λιάμπας τόνισε ότι σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα διακατέχεται από στρεβλώσεις, καθώς δεν υπάρχει νόμος ή εγκύκλιος που να προβλέπει ότι οι μικροί μαθητές πρέπει να έχουν εργασίες στο σπίτι. Αντίθετα, όλα θα έπρεπε να γίνονται στο σχολείο. Ωστόσο στην πραγματικότητα σήμερα στο σπίτι οι γονείς «τρέχουν» να καλύψουν τις αδυναμίες του σχολείου.
Ο βασικός κανόνας που θα πρέπει να ακολουθούμε με τα παιδιά, στην προσπάθειά τους να μάθουν να μελετούν, είναι, σύμφωνα με τον καθηγητή Λιάμπα, να μην τα μαλώνουμε, διότι οι παρατηρήσεις μεταφράζονται από το παιδί ως έλλειψη αγάπης από τους γονείς.
«Δεν μαλώνουμε τα παιδιά, αναγνωρίζουμε τις προσπάθειές τους και όταν κάνουν λάθη τους ζητάμε να μας πουν τον τρόπο σκέψης τους. Ο γονιός πρέπει να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης του παιδιού. Τότε θα διορθώσει και θα πει: «Δεν σκέφτηκες και αυτό, έλα να το ξανακάνουμε’’. Δεν πρέπει να ακυρώσουμε την προσπάθειά του», εξήγησε ο καθηγητής.
Σχετικά με την τάξη, κατά την οποία πρέπει να αφήνουμε το παιδί να προετοιμάζει μόνο τα καθήκοντα του σχολείου, σημείωσε ότι το παιδί που δέχεται την αναγνώριση των προσπαθειών του, θα μπει σιγά – σιγά μόνο του σε διαδικασία αυτοαξιολόγησης.
Ο κ. Λιάμπας τόνισε ότι σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα διακατέχεται από στρεβλώσεις, καθώς δεν υπάρχει νόμος ή εγκύκλιος που να προβλέπει ότι οι μικροί μαθητές πρέπει να έχουν εργασίες στο σπίτι. Αντίθετα, όλα θα έπρεπε να γίνονται στο σχολείο. Ωστόσο στην πραγματικότητα σήμερα στο σπίτι οι γονείς «τρέχουν» να καλύψουν τις αδυναμίες του σχολείου.
Ο βασικός κανόνας που θα πρέπει να ακολουθούμε με τα παιδιά, στην προσπάθειά τους να μάθουν να μελετούν, είναι, σύμφωνα με τον καθηγητή Λιάμπα, να μην τα μαλώνουμε, διότι οι παρατηρήσεις μεταφράζονται από το παιδί ως έλλειψη αγάπης από τους γονείς.
«Δεν μαλώνουμε τα παιδιά, αναγνωρίζουμε τις προσπάθειές τους και όταν κάνουν λάθη τους ζητάμε να μας πουν τον τρόπο σκέψης τους. Ο γονιός πρέπει να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης του παιδιού. Τότε θα διορθώσει και θα πει: «Δεν σκέφτηκες και αυτό, έλα να το ξανακάνουμε’’. Δεν πρέπει να ακυρώσουμε την προσπάθειά του», εξήγησε ο καθηγητής.
Σχετικά με την τάξη, κατά την οποία πρέπει να αφήνουμε το παιδί να προετοιμάζει μόνο τα καθήκοντα του σχολείου, σημείωσε ότι το παιδί που δέχεται την αναγνώριση των προσπαθειών του, θα μπει σιγά – σιγά μόνο του σε διαδικασία αυτοαξιολόγησης.