Ο/η οδηγός θα πρέπει να ελέγξει και να προσθέσει την κατάλληλη ποσότητα αντιψυκτικού στο ψυγείο της μηχανής, το οποίο θα προστατέψει το ψυγείο από διάβρωση και δεν θα επιτρέψει να γίνει πάγος το νερό που κυκλοφορεί στις κυψέλες του.
Πρέπει να γίνει έλεγχος της μπαταρίας και να βεβαιωθεί ότι υπάρχει ισχύ για τις εκκινήσεις στις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα και την υπερκατανάλωση ενέργειας. Άλλωστε το μεγαλύτερο πρόβλημα οι μπαταρίες το αντιμετωπίζουν τις πολύ κρύες ημέρες, ενώ καλό είναι ένας οδηγός να φροντίζει να μπαίνει στον χειμώνα με καλά φορτισμένη μπαταρία. Αυτό σημαίνει φόρτιση σε έναν ηλεκτρολόγο αυτοκινήτου ή με ειδικό φορτιστή στο σπίτι.
Τα φρένα είναι ένας άλλος παράγοντας που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Εάν τα φρένα δεν έχουν την σωστή κατανομή, τότε κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος θα παρουσιαστούν «τραβήγματα» δεξιά ή αριστερά με αποτέλεσμα ο/η οδηγός να μην μπορεί να ελέγξει το όχημά του/της.
Αλυσίδες πάντα στο αυτοκίνητο
Φυσικά μαζί του μέσα στο αυτοκίνητο θα πρέπει να έχει πάντα αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες, φακό, ένα μπουφάν ή μια μάλλινη μπλούζα, ένα φαρμακείο, ένα μικρό φτυάρι, μια ξύστρα χιονιού και γάντια.
Η καλή κατάσταση του καλοριφέρ ή του κλιματιστικού θα εξασφαλίσει άνεση και ζεστασιά κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ θα δώσει λύση σε πιθανότητα εγκλωβισμού. Παράλληλα θα βοηθήσει να κρατάει το παρμπρίζ του αυτοκινήτου καθαρό από πάγο και υδρατμούς.
Η καλή λειτουργία των υαλοκαθαριστήρων αποτελεί επιτακτική ανάγκη και κύριο μέλημα του οδηγού, καθώς αυτοί θα βοηθήσουν να έχει καλή ορατότητα του δρόμου. Μάλιστα μέσα στο δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων καλό είναι να βάλουμε ειδικό αντιψυκτικό διάλυμα που δεν θα επιτρέψει να παγώσει το νερό.
Τέλος, στο μέτρο του δυνατού, ο/η οδηγός θα πρέπει να έχει αρκετό καύσιμο στο αυτοκίνητο, όλα τα έγγραφα του αυτοκινήτου σε ισχύ και κυρίως το ασφαλιστήριο, καθώς η πιθανότητα ατυχήματος είναι αυξημένη.