Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για την υπεύθυνη κατανάλωση
Κινητοποίηση φορέων, αναζήτηση συνεργειών με υψηλή προστιθέμενη αξία για την κοινωνία, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των οδηγών στην εφοδιαστική της αλυσίδα και δράσεις για τους καταναλωτές με πραγματοποίηση εθελοντικών αλκοτέστ και προσομοιωτές οδήγησης σε κατάσταση μέθης, μεταξύ των πρωτοβουλιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ και ειδικότερα διάδοση του μηνύματος «όταν οδηγώ δεν πίνω»
Πριν ακόμα η υπεύθυνη κατανάλωση αποτελέσει έναν εκ των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είχε ενσωματώσει σχετικές δράσεις στο πρόγραμμα εταιρικής της υπευθυνότητας. Παρότι η μπίρα είναι ένα ποτό χαμηλού αλκοολικού βαθμού, η μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ελλάδα θεωρεί χρέος της να επενδύσει στην ενημέρωση του κόσμου για τα αρνητικά αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρει η υπερκατανάλωση αλκοόλ, αλλά και στην εκπαίδευση του στην κουλτούρα της υπεύθυνης κατανάλωσης.
Επειδή η ενημέρωση και η εκπαίδευση ξεκινά πρώτα από μέσα, η Εταιρεία εκπαιδεύει τόσο την ομάδα πωλήσεών της, όσο και τους διανομείς που συνεργάζονται μαζί της πώς να οδηγούν με ασφάλεια αλλά και πώς να αποτελούν οι ίδιοι πρεσβευτές του μηνύματος «Όταν οδηγώ, δεν πίνω».
Επιπρόσθετα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεργάζεται με σημαντικούς εταίρους όπως οι «Νηφάλιοι» και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τους κινδύνους της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ. Από το 2013 υλοποιεί την πρωτοβουλία «Καρναβάλια Χωρίς Ατυχήματα», που φέτος διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Δήμο Μοσχάτου-Ταύρου, στο πλαίσιο του τοπικού καρναβαλιού. Περισσότεροι από 600 πολίτες ενημερώθηκαν και συμμετείχαν σε βιωματική προσομοίωση οδήγησης σε κατάσταση μέθης, ενώ είχαν τη δυνατότητα να υποβληθούν εθελοντικά σε αλκοτέστ.
Παράλληλα, από το 2008, η Εταιρεία διοργανώνει δράσεις προώθησης του «Νηφάλιου Οδηγού» μίας πρωτοβουλίας που απευθύνεται σε νέους κυρίως ανθρώπους καλώντας τους να ορίζουν σε κάθε έξοδό τους ένα μέλος της παρέας ως το Νηφάλιο οδηγό, ο οποίος δεν θα καταναλώσει αλκοόλ, με στόχο να επιστρέψει την παρέα με ασφάλεια στο σπίτι της.
Στο ίδιο πλαίσιο, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διοργάνωσε πρόσφατα μια εξαιρετικά σημαντική Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης με τη συμμέτοχή των παραγωγικών κοινωνικών και θεσμικών της εταίρων που δραστηριοποιούνται για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Με τη Συζήτηση, η εταιρεία έφερε ξανά το ζήτημα στο προσκήνιο με στόχο τη διευκόλυνση συνεργειών και την υλοποίηση κοινών δράσεων με κοινωνικό αντίκτυπο και μετρήσιμα αποτελέσματα, οι οποίες θα ξεκινήσουν να πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι και σε επίπεδο Ομίλου HEINEKEN, στον οποίο ανήκει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η μάρκα Heineken συνεργάζεται με σημαντικούς εκπροσώπους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως ο Nico Rosberg και ο Jackie Stewart, σε παγκόσμιες διαφημιστικές καμπάνιες που προωθούν την κουλτούρα της υπεύθυνης κατανάλωσης. Στο ίδιο πλαίσιο, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, δεσμεύεται ότι το 10% του ετήσιου διαφημιστικού budget της μάρκας Heineken θα δίνεται για την προβολή της υπεύθυνης κατανάλωσης.