H Apple ετοιμάζεται να λανσάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οι υποψίες των τελευταίων ετών για επέκταση της Apple στην αγορά της αυτόνομης οδήγησης φαίνεται πως επιβεβαιώνονται: το Reuters αναφέρει την Τετάρτη ότι η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει το 2024 αυτόνομο επιβατικό αυτοκίνητο που θα βασίζεται σε μπαταρίες νέας τεχνολογίας.
Οι πηγές του πρακτορείου ανέφεραν πως η Apple προσανατολίζεται να φέρει στην αγορά αυτοκίνητο της δικής της μάρκας, το οποίο όμως θα συναρμολογείται από συνεργαζόμενη αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχει ακόμα επιλεχθεί.
Το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Apple, με την ονομασία Project Titan, ξεκίνησε το 2014 όταν η εταιρεία άρχισε να σχεδιάζει ένα καινούργιο όχημα από το μηδέν. Αρχικά η προσπάθεια δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και σε κάποια φάση η Apple αναδιπλώθηκε για να επανεξετάσει τους στόχους της. Πρόοδος σημειώθηκε μετά την επιστροφή του Νταγκ Φιλντ, βετεράνου της Apple που είχε εργαστεί στην Tesla. Ο Φιλντ επέστρεψε στην Apple ως επικεφαλής του προγράμματος και το 2019 απέλυσε 190 άτομα της ομάδας.
Έκτοτε έχει επιτευχθεί αρκετή πρόοδος για τον σχεδιασμό νέου αυτοκινήτου, δήλωσαν δύο πηγές που δεν κατονομάζονται.
Μια τέτοια κίνηση θα καθιστούσε την Apple ανταγωνιστή της Tesla αλλά και της Waymo, της εταιρείας αυτόνομης οδήγησης που ανήκει στην Alphabet, μητρικό όμιλο της Google.
Ο σχεδιασμός της Apple βασίζεται σε μπαταρίες δικής της τεχνολογίας που ρίχνουν «δραστικά» το κόστος και τον όγκο και αυξάνουν την εμβέλεια, ανέφερε τρίτη πηγή που έχει δει το σχέδιο της εταιρείας. Οι μπαταρίες πιθανώς δεν θα βασίζονται στην τεχνολογία ιόντων λιθίου αλλά θα συνδυάζουν το λίθιο με τον φωσφορικό σίδηρο.
«Είναι το επόμενο επίπεδο» μπαταριών» ανέφερε πηγή που γνωρίζει το θέμα. «Θα είναι σαν την πρώτη φορά που είδατε το iPhone» υποστήριξε.
Η κατασκευή αυτοκινήτων, επισημαίνει το Reuters, θα ήταν μεγάλη πρόκληση για την Apple όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα της. Η Tesla του Έλον Μασκ χρειάστηκε 17 χρόνια για να αναφέρει τα πρώτα κέρδη.
«Αν υπάρχει μια εταιρεία στον πλανήτη που διαθέτει τους πόρους να το κάνει, αυτή είναι η Apple. Την ίδια ώρα, όμως, δεν πρόκειται για κινητό τηλέφωνο» ανέφερε πρώην εργαζόμενος του Project Titan.
Μια από τις πηγές του Reuters επισήμανε πάντως ότι η Apple ενδέχεται να αναθεωρήσει τον προγραμματισμό της και να προτιμήσει τελικά το λανσάρισμα ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης που θα χρησιμοποιηθεί στα οχήματα μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Άλλη πηγή ανέφερε ότι το όχημα της Apple θα εφοδιαστεί με πολλαπλούς αισθητήρες LIDAR, οι οποίοι χρησιμοποιούν δέσμες λέιζερ για να μετρούν την απόσταση του αυτοκινήτου από διάφορα εμπόδια. Οι αισθητήρες ενδέχεται να βασίζονται σε τεχνολογία της Apple, δεδομένου ότι το iPhone 12 Pro και το iPad Pro διαθέτουν σύστημα LIDAR.
Ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό είναι το κατά πόσο η Apple θα είναι σε θέση να παραγάγει αρκετά οχήματα για να βγάλει κέρδος.
«Για να είναι βιώσιμο ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης χρειάζονται 100.000 οχήματα τον χρόνο» ανέφερε πηγή του Reuters.
Η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει το ρεπορτάζ.
Οι πηγές του πρακτορείου ανέφεραν πως η Apple προσανατολίζεται να φέρει στην αγορά αυτοκίνητο της δικής της μάρκας, το οποίο όμως θα συναρμολογείται από συνεργαζόμενη αυτοκινητοβιομηχανία που δεν έχει ακόμα επιλεχθεί.
Το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Apple, με την ονομασία Project Titan, ξεκίνησε το 2014 όταν η εταιρεία άρχισε να σχεδιάζει ένα καινούργιο όχημα από το μηδέν. Αρχικά η προσπάθεια δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και σε κάποια φάση η Apple αναδιπλώθηκε για να επανεξετάσει τους στόχους της. Πρόοδος σημειώθηκε μετά την επιστροφή του Νταγκ Φιλντ, βετεράνου της Apple που είχε εργαστεί στην Tesla. Ο Φιλντ επέστρεψε στην Apple ως επικεφαλής του προγράμματος και το 2019 απέλυσε 190 άτομα της ομάδας.
Έκτοτε έχει επιτευχθεί αρκετή πρόοδος για τον σχεδιασμό νέου αυτοκινήτου, δήλωσαν δύο πηγές που δεν κατονομάζονται.
Μια τέτοια κίνηση θα καθιστούσε την Apple ανταγωνιστή της Tesla αλλά και της Waymo, της εταιρείας αυτόνομης οδήγησης που ανήκει στην Alphabet, μητρικό όμιλο της Google.
Ο σχεδιασμός της Apple βασίζεται σε μπαταρίες δικής της τεχνολογίας που ρίχνουν «δραστικά» το κόστος και τον όγκο και αυξάνουν την εμβέλεια, ανέφερε τρίτη πηγή που έχει δει το σχέδιο της εταιρείας. Οι μπαταρίες πιθανώς δεν θα βασίζονται στην τεχνολογία ιόντων λιθίου αλλά θα συνδυάζουν το λίθιο με τον φωσφορικό σίδηρο.
«Είναι το επόμενο επίπεδο» μπαταριών» ανέφερε πηγή που γνωρίζει το θέμα. «Θα είναι σαν την πρώτη φορά που είδατε το iPhone» υποστήριξε.
Η κατασκευή αυτοκινήτων, επισημαίνει το Reuters, θα ήταν μεγάλη πρόκληση για την Apple όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα της. Η Tesla του Έλον Μασκ χρειάστηκε 17 χρόνια για να αναφέρει τα πρώτα κέρδη.
«Αν υπάρχει μια εταιρεία στον πλανήτη που διαθέτει τους πόρους να το κάνει, αυτή είναι η Apple. Την ίδια ώρα, όμως, δεν πρόκειται για κινητό τηλέφωνο» ανέφερε πρώην εργαζόμενος του Project Titan.
Μια από τις πηγές του Reuters επισήμανε πάντως ότι η Apple ενδέχεται να αναθεωρήσει τον προγραμματισμό της και να προτιμήσει τελικά το λανσάρισμα ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης που θα χρησιμοποιηθεί στα οχήματα μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας.
Άλλη πηγή ανέφερε ότι το όχημα της Apple θα εφοδιαστεί με πολλαπλούς αισθητήρες LIDAR, οι οποίοι χρησιμοποιούν δέσμες λέιζερ για να μετρούν την απόσταση του αυτοκινήτου από διάφορα εμπόδια. Οι αισθητήρες ενδέχεται να βασίζονται σε τεχνολογία της Apple, δεδομένου ότι το iPhone 12 Pro και το iPad Pro διαθέτουν σύστημα LIDAR.
Ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό είναι το κατά πόσο η Apple θα είναι σε θέση να παραγάγει αρκετά οχήματα για να βγάλει κέρδος.
«Για να είναι βιώσιμο ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης χρειάζονται 100.000 οχήματα τον χρόνο» ανέφερε πηγή του Reuters.
Η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει το ρεπορτάζ.