Ταξιδιωτικές τάσεις 2023: Προτεραιότητα τα μακρινά, περιπετειώδη ταξίδια το 2023
Το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επιθυμεί να βιώσει ένα «πολιτισμικό σοκ» το 2023
Σύμφωνα με νέα έρευνα, οι ταξιδιωτικές επιλογές των ανθρώπων παγκοσμίως το 2023 θα βασίζεται στην επιθυμία τους να βιώσουν ένα «πλήρες πολιτισμικό σοκ».
Το 58% των ταξιδιωτών θα αναζητήσει τρόπους «να βγει από την ζώνη άνεσής του», τον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η Booking.com σε περισσότερους από 24.000 ανθρώπους.
Προτεραιότητα τα μακρινά, περιπετειώδη ταξίδια το 2023
Συγκεκριμένα, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι επιθυμεί να βιώσει ένα «πλήρες πολιτισμικό σοκ», αυξάνοντας τις πιθανότητες να δώσουν προτεραιότητα σε μακρινά, περιπετειώδη ταξίδια.
Σχεδόν οι μισοί (47%) ταξιδιώτες θα αναζητήσουν έναν προορισμό ο οποίος διαφέρει σε τεράστιο βαθμό πολιτιστικά και γλωσσικά από τη χώρα τους, ενώ το 24% εκφράζει την επιθυμία να επισκεφθεί λιγότερο δημοφιλείς πόλεις.
Η δημοσκόπηση, στην οποία συμμετείχαν άτομα από περισσότερες από 32 χώρες, φέρνει καλά νέα για τον τουριστικό κλάδο, σύμφωνα με τον ανώτερο αντιπρόεδρο και επικεφαλή μάρκετινγκ της Booking.com, Arjan Dijk.
«Είναι αναμφίβολα καθησυχαστικό για τη βιομηχανία να μάθει ότι τα ταξίδια έχουν επιστρέψει δυναμικά με έναν πιο συναρπαστικό και δημιουργικό τρόπο από ποτέ», λέει.
«Παρά την παγκόσμια αβεβαιότητα, ο κλάδος θα ενισχυθεί από τους ταξιδιώτες που αναζητούν μια απόδραση που θα τους βγάλει από τη δική τους πραγματικότητα».
Αισιόδοξο το 68% για τις φετινές διακοπές
Σύμφωνα με την δημοσκόπηση, πάνω από τα 2/3 (68%) των ταξιδιωτών αισθάνονται πιο αισιόδοξοι για τα ταξίδια του επόμενου έτους σε σύγκριση με αυτά της περσινής χρονιάς.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 57% των ταξιδιωτών θέλουν να ταξιδέψουν σε ένα μέρος στο οποίο δεν θα είναι συνδεδεμένοι στο δίκτυο ενέργειας. Αυτό ωστόσο, έρχεται σε αντίθεση με το γεγονός ότι το 54% θεωρεί «αδιαπραγμάτευτη» την ύπαρξη WIFI.
Το ένα τρίτο των ταξιδιωτών είναι υπέρ της «επιστροφής στη βάση» - ενώ άλλοι σκοπεύουν να «πάρουν για λίγο τις αποστάσεις τους» από την σύγχρονη ζωή, επιλέγοντας τρόπους και προορισμούς που τους γυρίζουν στο παρελθόν.
Πολλοί άνθρωποι ωραιοποιούν «τις παλιές καλές μέρες», σύμφωνα με την αναφορά του Booking.com, με το 84% των ανθρώπων να αναζητούν ένα «νοσταλγικό» ταξίδι.
Τα καταλύματα εποχής – οι ντισκομπάλες της δεκαετίας του '70 ή το κιτς της δεκαετίας του '90 - γίνονται όλο και πιο γνωστά.
«Θα υπάρξει αύξηση επισκέψεων στους προορισμούς που ήταν δημοφιλείς κατά τις δεκαετίες του '80 και του '90, όπως η Budva στο Μαυροβούνιο ή το Bolzano στην Ιταλία, το οποίο είναι γνωστό για τη ρετρό χριστουγεννιάτικη αγορά του», προβλέπει η Booking.com.
Η έρευνα έδειξε ότι ορισμένοι άνθρωποι θεωρούν ελκυστικά τα ταξίδια που έχουν ως επίκεντρο το ευ ζην. Το 41% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι τους ελκύουν οι ταξιδιωτικές αποδράσεις με σκοπό τον διαλογισμό, ενώ τρεις στους πέντε (29 τοις εκατό) ελπίζουν να βρουν γαλήνη σε ένα ησυχαστήριο.
Τα επαγγελματικά ταξίδια θα επανέλθουν στην ατζέντα το επόμενο έτος. Το 40% των εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο επιθυμεί οι εργοδότες τους να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα που θα εξοικονομήσουν από την τηλεργασία για να πληρώσουν εταιρικά ταξίδια.
Πώς θα επηρεάσει η κρίση τα ταξίδια το 2023;
Αν και τα ταξίδια αποτελούν προτεραιότητα για πολλούς ανθρώπους, το αυξανόμενο κόστος ζωής μεταβάλλει τις προτιμήσεις των ανθρώπων για διακοπές.
Ως λύση, οι Βρετανοί σκοπεύουν να προσπαθήσουν να εξοικονομήσουν χρήματα επιλέγοντας πιο μακρινούς προορισμούς, ενώ το 53% σκοπεύει να προγραμματίσει τις διακοπές πολύ νωρίτερα, ώστε να εξασφαλίσει καλύτερες τιμές.
Αλλά αυτό δεν τους επηρεάζει όλους - το 38% παραδέχεται ότι δεν σχεδιάζει να μειώσει τα έξοδα κατά τη διάρκεια των διακοπών του για να αντισταθμίσει την έλλειψη ταξιδιών κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών.
Με πληροφορίες από euronews