Μας παρακολουθεί η Smart TV μας - Πώς να περιορίσετε την "κατασκοπεία" της;
Προσοχή!
Οι "έξυπνες" τηλεοράσεις μπορούν να συλλέγουν δεδομένα μας
Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις έχουν αντικαταστήσει σχεδόν πλήρως τις συμβατικές, καθώς διαθέτουν μεγάλη ποικιλία εφαρμογών και πρακτικών λειτουργιών Διαδικτύου.
*Διαβάστε ακόμα: Πετσέτες: Πόσο συχνά πρέπει να τις πλένουμε - Τι αναφέρουν επιστήμονες
Παράλληλα, όμως, μπορούν να συλλέγουν και δεδομένα.
Και παρόλο που είναι δύσκολο να αποφευχθεί εντελώς η συλλογή δεδομένων, υπάρχουν τρόποι για να περιοριστεί τουλάχιστον η «κατασκοπεία».
Οι κατασκευαστές, οι πάροχοι λειτουργικών συστημάτων και ακόμη και οι εφαρμογές ροής που είναι προεγκατεστημένες στην τηλεόραση, συχνά θέλουν να γνωρίζουν τι παρακολουθείτε, πότε και για πόσο καιρό. Γι’ αυτό και συχνά χρησιμοποιείται μια τεχνική για την επιτήρηση της τηλεόρασης, που ονομάζεται ACR (αυτόματη αναγνώριση περιεχομένου).
Το ACR σημαίνει "Αυτόματη αναγνώριση περιεχομένου" και μπορεί θεωρητικά να αναγνωρίσει όλα όσα εκτελούνται στην τηλεόραση - ανεξάρτητα από τη διαδρομή του σήματος. Ενώ αυτό προορίζεται να επιτρέψει εξατομικευμένες προτάσεις, παρέχει επίσης πληθώρα πληροφοριών για δίκτυα διαφημίσεων και υπηρεσίες ανάλυσης. Συνήθως μπορείτε να απενεργοποιήσετε το ACR μέσω του μενού της Smart TV.
Samsung: Στην ενότητα "Ρυθμίσεις" > "Υποστήριξη" > "Όροι χρήσης" αναζητήστε "Προβολή υπηρεσιών πληροφοριών".
LG: Στην ενότητα "Όλες οι ρυθμίσεις" > "Γενικά" > "Πρόσθετες ρυθμίσεις" απενεργοποιήστε τη λειτουργία "Live Plus".
Panasonic, Philips, Sony: Σε πολλές από αυτές τις συσκευές, η αντίστοιχη υπηρεσία ονομάζεται "Samba Interactive TV" και μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Εφαρμογές όπως το Netflix, το YouTube και το Co. συλλέγουν επίσης δεδομένα - ακόμα κι αν δεν είστε καθόλου συνδεδεμένοι. Αξίζει να ελέγξετε τις ρυθμίσεις κάθε εφαρμογής για να δείτε εάν η συλλογή δεδομένων ή οι εξατομικευμένες προτάσεις μπορούν να απενεργοποιηθούν. Είναι καλή ιδέα να ελέγχετε τακτικά αυτές τις επιλογές, επειδή οι ενημερώσεις εφαρμογών μπορούν να αλλάξουν τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις.
Πολλοί κατασκευαστές τηλεοράσεων βασίζονται σε γνωστές πλατφόρμες όπως το Amazon Fire TV ή το Android / Google TV. Κατά την αρχική ρύθμιση, συχνά ζητούνται ήδη ρυθμίσεις προστασίας δεδομένων. Αξίζει να ρίξετε μια προσεκτική ματιά εδώ αντί να κάνετε κλικ γρήγορα.
Amazon Fire TV: Στην ενότητα "Ρυθμίσεις" > "Ρυθμίσεις απορρήτου" μπορείτε να απενεργοποιήσετε ή να περιορίσετε διάφορες εγγραφές.
Android/Google TV: Στην ενότητα "Ρυθμίσεις" > "Απόρρητο" > "Τοποθεσία", απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες τοποθεσίας. Επιπλέον, η επιλογή "Δραστηριότητα ιστού και εφαρμογών" μπορεί να απενεργοποιηθεί στον Λογαριασμό Google στην ενότητα "Η δραστηριότητά μου", γεγονός που μειώνει τις προτάσεις για περιεχόμενο.
Πολλές έξυπνες τηλεοράσεις λειτουργούν με ένα αναγνωριστικό διαφήμισης που χρησιμοποιείται για εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η επαναφορά αυτού του αναγνωριστικού καθιστά δύσκολη τη δημιουργία ενός μακροπρόθεσμου προφίλ σας. Η ρύθμιση για αυτό μπορεί να βρεθεί σε διαφορετικά σημεία στο μενού, ανάλογα με τον κατασκευαστή και το λειτουργικό σύστημα.
Κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί τα δικά του μενού και ετικέτες λογισμικού. Επιπλέον, τα μενού μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου λόγω ενημερώσεων.
Επομένως, εάν επαναφέρετε τη συσκευή σας στις εργοστασιακές ρυθμίσεις ή εγκαταστήσετε μια σημαντική ενημέρωση, θα πρέπει να ελέγξετε ξανά τις επιλογές απορρήτου και διαφήμισης.
*Διαβάστε ακόμα: Πετσέτες: Πόσο συχνά πρέπει να τις πλένουμε - Τι αναφέρουν επιστήμονες
Παράλληλα, όμως, μπορούν να συλλέγουν και δεδομένα.
Και παρόλο που είναι δύσκολο να αποφευχθεί εντελώς η συλλογή δεδομένων, υπάρχουν τρόποι για να περιοριστεί τουλάχιστον η «κατασκοπεία».
Οι κατασκευαστές, οι πάροχοι λειτουργικών συστημάτων και ακόμη και οι εφαρμογές ροής που είναι προεγκατεστημένες στην τηλεόραση, συχνά θέλουν να γνωρίζουν τι παρακολουθείτε, πότε και για πόσο καιρό. Γι’ αυτό και συχνά χρησιμοποιείται μια τεχνική για την επιτήρηση της τηλεόρασης, που ονομάζεται ACR (αυτόματη αναγνώριση περιεχομένου).
ACR: Πώς να το απενεργοποιήσετε ανάλογα με τη TV
Το ACR σημαίνει "Αυτόματη αναγνώριση περιεχομένου" και μπορεί θεωρητικά να αναγνωρίσει όλα όσα εκτελούνται στην τηλεόραση - ανεξάρτητα από τη διαδρομή του σήματος. Ενώ αυτό προορίζεται να επιτρέψει εξατομικευμένες προτάσεις, παρέχει επίσης πληθώρα πληροφοριών για δίκτυα διαφημίσεων και υπηρεσίες ανάλυσης. Συνήθως μπορείτε να απενεργοποιήσετε το ACR μέσω του μενού της Smart TV.Samsung: Στην ενότητα "Ρυθμίσεις" > "Υποστήριξη" > "Όροι χρήσης" αναζητήστε "Προβολή υπηρεσιών πληροφοριών".
LG: Στην ενότητα "Όλες οι ρυθμίσεις" > "Γενικά" > "Πρόσθετες ρυθμίσεις" απενεργοποιήστε τη λειτουργία "Live Plus".
Panasonic, Philips, Sony: Σε πολλές από αυτές τις συσκευές, η αντίστοιχη υπηρεσία ονομάζεται "Samba Interactive TV" και μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Προσοχή στις εφαρμογές της τηλεόρασης
Εφαρμογές όπως το Netflix, το YouTube και το Co. συλλέγουν επίσης δεδομένα - ακόμα κι αν δεν είστε καθόλου συνδεδεμένοι. Αξίζει να ελέγξετε τις ρυθμίσεις κάθε εφαρμογής για να δείτε εάν η συλλογή δεδομένων ή οι εξατομικευμένες προτάσεις μπορούν να απενεργοποιηθούν. Είναι καλή ιδέα να ελέγχετε τακτικά αυτές τις επιλογές, επειδή οι ενημερώσεις εφαρμογών μπορούν να αλλάξουν τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις.
Μην ξεχνάτε το επίπεδο του λειτουργικού συστήματος
Πολλοί κατασκευαστές τηλεοράσεων βασίζονται σε γνωστές πλατφόρμες όπως το Amazon Fire TV ή το Android / Google TV. Κατά την αρχική ρύθμιση, συχνά ζητούνται ήδη ρυθμίσεις προστασίας δεδομένων. Αξίζει να ρίξετε μια προσεκτική ματιά εδώ αντί να κάνετε κλικ γρήγορα.Amazon Fire TV: Στην ενότητα "Ρυθμίσεις" > "Ρυθμίσεις απορρήτου" μπορείτε να απενεργοποιήσετε ή να περιορίσετε διάφορες εγγραφές.
Android/Google TV: Στην ενότητα "Ρυθμίσεις" > "Απόρρητο" > "Τοποθεσία", απενεργοποιήστε τις υπηρεσίες τοποθεσίας. Επιπλέον, η επιλογή "Δραστηριότητα ιστού και εφαρμογών" μπορεί να απενεργοποιηθεί στον Λογαριασμό Google στην ενότητα "Η δραστηριότητά μου", γεγονός που μειώνει τις προτάσεις για περιεχόμενο.
Επαναφέρετε τακτικά το αναγνωριστικό διαφήμισης
Πολλές έξυπνες τηλεοράσεις λειτουργούν με ένα αναγνωριστικό διαφήμισης που χρησιμοποιείται για εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η επαναφορά αυτού του αναγνωριστικού καθιστά δύσκολη τη δημιουργία ενός μακροπρόθεσμου προφίλ σας. Η ρύθμιση για αυτό μπορεί να βρεθεί σε διαφορετικά σημεία στο μενού, ανάλογα με τον κατασκευαστή και το λειτουργικό σύστημα.
Δεν υπάρχει μια λύση που να ταιριάζει σε όλους
Κάθε κατασκευαστής χρησιμοποιεί τα δικά του μενού και ετικέτες λογισμικού. Επιπλέον, τα μενού μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου λόγω ενημερώσεων. Επομένως, εάν επαναφέρετε τη συσκευή σας στις εργοστασιακές ρυθμίσεις ή εγκαταστήσετε μια σημαντική ενημέρωση, θα πρέπει να ελέγξετε ξανά τις επιλογές απορρήτου και διαφήμισης.