To φαινόμενο Facebook: Πλησιάζει τα δύο δισ. μηνιαίους χρήστες
Προσλαμβάνει 3.000 νέους εργαζομένους
Τα δύο δισεκατομμύρια πλησιάζουν οι μηνιαίοι χρήστες του Facebook, με τα κέρδη του «βασιλιά» των κοινωνικών δικτύων να εκτοξεύονται μέσα στους πρώτους τρεις μήνες του 2017, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της εταιρείας.
Αναλυτικότερα, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το Facebook κάθε μήνα αυξήθηκαν στα 1,94 δισ., από τους οποίους τα 1,3 δισ. το χρησιμοποιούν καθημερινά. Επίσης, ανακοινώθηκαν κέρδη λίγο πάνω από τα 3 δισ. δολάρια μέσα στο πρώτο τρίμηνο, αύξηση 76% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, θεωρείται πως η αύξηση των διαφημιστικών εσόδων θα επιβραδυνθεί. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, περίπου το 1/4 του παγκόσμιου πληθυσμού πλέον χρησιμοποιεί το Facebook κάθε μήνα, με τους περισσότερους από τους χρήστες να προέρχονται από χώρες εκτός Ευρώπης και βόρειας Αμερικής
Ο λόγος που η εταιρεία αναμένει επιβράδυνση των διαφημιστικών εσόδων, όπως είπε ο chief financial officer, Ντέιβιντ Βένερ, είναι πως το Facebook φαίνεται να πλησιάζει το όριο του αριθμού διαφημιστικών μηνυμάτων που μπορεί να χωρέσει στις σελίδες των χρηστών. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Μάρτιν Γκάρνερ, αναλυτής της CCS Insight, είπε στο BBC πως η εταιρεία πρέπει να αρχίσει να δείχνει ότι είναι σε θέση να βγάλει περισσότερα χρήματα από τα άλλα προϊόντα της, όπως το Whatsapp, το Messenger, το Instagram και η εικονική πραγματικότητα.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία τις τελευταίες εβδομάδες δέχτηκε επικρίσεις για τον τρόπο που χειρίζεται θέματα ρητορικής μίσους, κακοποίησης παιδιών, βίας, αυτοτραυματισμών κτλ. Σε αυτό το πλαίσιο, την Τετάρτη ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πως θα προσληφθούν 3.000 εργαζόμενοι για να διαχειρίζονται (moderation) το περιεχόμενο του κοινωνικού δικτύου. Οι προσλήψεις αυτές θα γίνουν μέσα στο επόμενο έτος, για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες απομάκρυνσης βίντεο τα οποία δείχνουν φόνους, αυτοκτονίες και άλλες βίαιες πράξεις, στην πιο δραστική κίνηση που έχει κάνει πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, το οποίο απειλεί σημαντικά την εικόνα της εταιρείας.
Όπως παραδέχτηκε ο Ζάκερμπεργκ ενώπιον των επενδυτών, οι τεχνικές τεχνητής νοημοσύνης θα χρειαστούν χρόνια για να φτάσουν το επίπεδο ποιότητας που απαιτείται ώστε να αναλάβουν εξολοκλήρου τα καθήκοντα αυτού του είδους. «Δεδομένης της σημασίας του πόσο γρήγορα αναπτύσσεται το ζωντανό βίντεο, θέλαμε να διασφαλίσουμε πως θα αυξήσουμε ρυθμούς σε αυτό τον τομέα και πως θα παρέχουμε μια όσο το δυνατόν πιο ασφαλή εμπειρία» είπε σχετικά. Επίσης, όπως διευκρίνισε σε post του στο Facebook, οι 3.000 εργαζόμενοι που θα προσληφθούν θα είναι επιπρόσθετοι στους 4.500 που ήδη εξετάζουν δημοσιεύσεις οι οποίες ίσως να είναι κατά παράβαση των κανονισμών λειτουργίας.