Μόνιμες μειώσεις τιμών έως και 12% - Με τη συμμετοχή 17 εταιρειών ξεκινά η πρωτοβουλία Σκρέκα κατά της ακρίβειας
213 βασικά προϊόντα μέχρι σήμερα με μειωμένη τιμή για τουλάχιστον 6 μήνες
Με τη συμμετοχή 17 εταιρειών, μεταξύ αυτών και πολυεθνικών, πριν ακόμη φτάσει στους καταναλωτές η πρωτοβουλία κατά της ακρίβειας του Υπουργείου Ανάπτυξης, με την ονομασία «Μόνιμη Μείωση Τιμής», δημιουργεί προσδοκίες για τη συνέχεια.
Όπως αποκάλυψε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Κώστας Σκρέκας, «ήδη σε 213 προϊόντα προμηθευτές δήλωσαν μέχρι και τις 23 Οκτωβρίου 2023 ότι έχουν μειώσει την τιμή τους τουλάχιστον 5% και για τουλάχιστον έξι μήνες στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 500 κωδικούς. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η ελληνική κυβέρνηση είναι η μοναδική που παίρνει μια τέτοια πρωτοβουλία, όχι απλά για σταθεροποίηση, αλλά για μείωση τιμών».
Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ήδη σε πολλά σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να τοποθετούνται οι ειδικές ταμπέλες, όπου αναφέρεται η ένδειξη «Μόνιμη Μείωση Τιμής 5%». Αυτές τοποθετούνται κάθετα στο ράφι, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορούν να διακρίνουν χωρίς δυσκολία ποια προϊόντα διατίθενται με μειωμένη τιμή για τουλάχιστον έξι μήνες.
Μάλιστα, πρόσθεσε πως η υποχρέωση που επιβλήθηκε στα σούπερ μάρκετ, να ενημερώνουν δηλαδή τις υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για τις τιμές πώλησης φρούτων και λαχανικών, έχει δημιουργήσει εκ των ενόντων ανταγωνισμό που ήδη έχει οδηγήσει σε αποκλιμάκωση των τιμών. «Η ελληνική αγορά δεν είναι… μπάτε σκύλοι αλέστε. Αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Είμαστε αποφασισμένοι να προστατεύσουμε την ελληνική οικογένεια σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Η μάχη κατά της ακρίβειας είναι συνεχής και δεν θα χαλαρώσουμε», πρόσθεσε σε αυστηρό τόνο ο Κώστας Σκρέκας.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 25/10
Όπως αποκάλυψε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Κώστας Σκρέκας, «ήδη σε 213 προϊόντα προμηθευτές δήλωσαν μέχρι και τις 23 Οκτωβρίου 2023 ότι έχουν μειώσει την τιμή τους τουλάχιστον 5% και για τουλάχιστον έξι μήνες στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 500 κωδικούς. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η ελληνική κυβέρνηση είναι η μοναδική που παίρνει μια τέτοια πρωτοβουλία, όχι απλά για σταθεροποίηση, αλλά για μείωση τιμών».
"Μόνιμη Μείωση Τιμής": Τα είδη πρώτης ανάγκης σε... έκπτωση
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο, μέχρι και την αρχή της εβδομάδας οι 17 εταιρείες είχαν δηλώσει ότι θα μειώσουν για έξι μήνες την τιμή σε γαλακτοκομικά προϊόντα, αρτοσκευάσματα, άλευρα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Μάλιστα, το ποσοστό μείωσης ξεκινά από 5% και φτάνει σε αρκετά προϊόντα έως και 12%. Οι εταιρείες που συμμετέχουν μέχρι σήμερα είναι οι εξής: Όλυμπος (19 κωδικοί), Γιώτης (23), Μύλοι Λούλη (12), Τρίκκη (6), Numil Hellas (17), Παλίρροια (12), Χαλβατζής Μακεδονική (2), Βιολάντα (8), Καραμολέγκος (2), Multi Foam (4), Euricom (2), Procter & Gamble (71), Melinda (2), Arla (7), Μανδρέκας (2), Flos (4), Δέλτα (20).Σύμφωνα με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ήδη σε πολλά σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να τοποθετούνται οι ειδικές ταμπέλες, όπου αναφέρεται η ένδειξη «Μόνιμη Μείωση Τιμής 5%». Αυτές τοποθετούνται κάθετα στο ράφι, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορούν να διακρίνουν χωρίς δυσκολία ποια προϊόντα διατίθενται με μειωμένη τιμή για τουλάχιστον έξι μήνες.
Έλεγχοι κατά της αισχροκέρδειας
Όμως η μάχη κατά της ακρίβειας δεν τελειώνει εδώ. «Ελέγχουμε το περιθώριο κέρδους και σε πολυεθνικές εταιρείες που εισάγουν γνωστά προϊόντα. Εφόσον διαπιστωθεί ότι βγάζουν παραπάνω χρήματα σε σχέση με το 2021, θα επιβληθούν πολύ ισχυρά πρόστιμα», τόνισε ο Κώστας Σκρέκας, προσθέτοντας πως είναι πια καιρός να ενεργοποιηθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού στη μάχη κατά της αισχροκέρδειας. «Περιμένουμε η Επιτροπή Ανταγωνισμού να λάβει μέτρα, πέρα από διαπιστώσεις, για τη διαφορά των τιμών μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών. Πρέπει η επιτροπή να κάνει ελέγχους και να επιβάλλει πρόστιμα εκεί που χρειάζονται», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.Μάλιστα, πρόσθεσε πως η υποχρέωση που επιβλήθηκε στα σούπερ μάρκετ, να ενημερώνουν δηλαδή τις υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για τις τιμές πώλησης φρούτων και λαχανικών, έχει δημιουργήσει εκ των ενόντων ανταγωνισμό που ήδη έχει οδηγήσει σε αποκλιμάκωση των τιμών. «Η ελληνική αγορά δεν είναι… μπάτε σκύλοι αλέστε. Αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Είμαστε αποφασισμένοι να προστατεύσουμε την ελληνική οικογένεια σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Η μάχη κατά της ακρίβειας είναι συνεχής και δεν θα χαλαρώσουμε», πρόσθεσε σε αυστηρό τόνο ο Κώστας Σκρέκας.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 25/10