Mε τον χρόνο να κυλάει αντίστροφα για τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, οι πολιτικοί αρχηγοί παίζουν τα ρέστα τους στο κοµµάτι της επικοινωνίας. Σε µια προσπάθεια να προσελκύσουν τα νεανικά κοινά, επιχειρούν στροφή στο δηµοφιλές µέσο κοινωνικής δικτύωσης, ειδικότερα για τις ηλικίες 17 έως 25, που δεν είναι άλλο από το TikTok.

Στόχος τους, να δείξουν µια πιο καθηµερινή και προσιτή εικόνα προς τους πολίτες. Βέβαια, δεν είναι λίγες οι φορές που τα social media µπορούν να µετατραπούν σε πεδίο αντιπαράθεσης, όπως έγινε πρόσφατα µε τον Στέφανο Κασσελάκη, ο οποίος άφησε αιχµές κατά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος αποκάλεσε τον Πίνατ «ευρωκοµµατόσκυλο».

Εσχάτως στη µάχη του TikTok ρίχτηκε και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος, χωρίς να µπαίνει στη λογική του lifestyle, προσπαθεί µέσω αναρτήσεων από κάθε σταθµό των περιοδειών του, από συναντήσεις µε πολίτες όλων των ηλικιών, αλλά και άλλα στιγµιότυπα, να δώσει µια πιο φρέσκια και άµεση εικόνα του.

Μάλιστα, µέσα από το πιο πρόσφατο βίντεό του ευχήθηκε «Καλή επιτυχία» στη Μαρίνα Σάττι για τη συµµετοχή της στη Eurovision. Το βίντεο κλείνει µε τη σηµαία του ΠΑΣΟΚ και τη φωτογραφία του Ανδρέα Παπανδρέου. Σηµειώνεται ότι οι ακόλουθοι του πρωθυπουργού στο TikTok έχουν ξεπεράσει τους 265.500, ενώ τον Στέφανο Κασσελάκη ακολουθούν 123.492 χρήστες. Τέλος, τον Νίκο Ανδρουλάκη ακολουθούν 19.097 χρήστες.

Πρώτος διδάξας ο πρωθυπουργός

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν από τους πρώτους που είχαν ενεργή διάδραση στο TikTok κατά την προεκλογική περίοδο των εθνικών εκλογών του 2023. Αρχικά, µέσα από βιντεάκια που προετοίµαζαν οι συνεργάτες του ξεκίνησε να δείχνει προσωπικές στιγµές από την προεκλογική του εκστρατεία. Συγκεκριµένα, τον βλέπαµε να βρίσκεται µέσα στο αυτοκίνητο, να περιγράφει πώς γίνεται µια οµιλία κ.λπ. Πολλές φορές στα βίντεο πρωταγωνιστούσαν τα µέλη της οικογένειάς του, αλλά και ο Πίνατ.

Παράλληλα, από τα βίντεο του πρωθυπουργού δεν έλειπαν και δεν λείπει ο αυτοσαρκασµός, µε πιο πρόσφατο παράδειγµα το βίντεο όπου ο Κ. Μητσοτάκης σχολιάζει την πρόκριση του Ολυµπιακού και του Παναθηναϊκού στο Final Four της Euroleague τρολάροντας εκείνους που τον χαρακτηρίζουν γκαντέµη. Σηµειώνεται πως τον περασµένο Φεβρουάριο το TikTok του πρωθυπουργού βραβεύτηκε από τα Ermis Awards µε την ειδική τιµητική διάκριση «Ermis White».

Το βραβείο παρέλαβε η διευθύντρια επικοινωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη, Κύρα Κάπη, ενώ από την πλευρά του ο πρόεδρος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της Ενωσης Εταιρειών ∆ιαφήµισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB, Μανόλης Παπαπολύζος, τόνισε ότι το βραβείο «απονέµεται σε εκείνον που κατάφερε να χτίσει στο ΤikTok την πιο επιτυχηµένη καµπάνια µε οργανική απήχηση του 2023. Η καµπάνια συγκέντρωσε περισσότερο από 2 εκατοµµύρια likes και 42 εκατοµµύρια views! Μια καµπάνια που αποτελεί πια case study στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ δέχτηκε συγχαρητήρια ακόµα και από τους ίδιους τους ιδρυτές του TikTok».

Το γενικό πρόσταγµα στον σχεδιασµό των µηνυµάτων του πρωθυπουργού µέσω των social media έχει η διευθύντρια επικοινωνίας, Κύρα Κάπη, η οποία ιδιαίτερα
για το TikTok συνεργάζεται µε την οµάδα TikTokkers. Παράλληλα, το επικοινωνιακό επιτελείο του πρωθυπουργού στελεχώνουν ο έµπειρος σύµβουλος Ερικ Παρκς, καθώς και ο δημοσιογράφος Χρήστος Ζωγράφος. Τέλος, σηµαντικό ρόλο στην οµάδα επικοινωνίας έχει ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας
∆ηµοκρατίας, Νίκος Ρωµανός.

Οσον αφορά τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανο Κασσελάκη, ο οποίος συστήθηκε στο ελληνικό κοινό µέσω του TikTok µε τη χαρακτηριστική φράση «Με λένε Στέφανο και έχω κάτι να σας πω», κινείται στον δρόµο των social media έχοντας τη συνδροµή του σκηνοθέτη Νίκου Σούλη, ο οποίος είναι ένας εκ των κορυφαίων στην Ελλάδα στο κοµµάτι των βιντεοκλίπ. Σηµαντική βοήθεια στην προβολή τού δίνουν τόσο η Ντίνα Μουτζουρούλια όσο και ο Κωνσταντίνος Μαρκέτος, οι οποίοι ανήκαν στην οµάδα web του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα.


Άλλη οπτική

Στο ΠΑΣΟΚ, τώρα, τα social media του προέδρου του κόµµατος, Νίκου Ανδρουλάκη, διαχειρίζεται η διευθύντρια επικοινωνίας του Κινήµατος, Στεφανία Μουρελάτου. Υπάρχει συνεργασία µε εξωτερικούς συνεργάτες, ενώ ο µόνος σταθερός είναι ο φωτογράφος του.

«Εχουµε κάποιες συνεργασίες µε νέα παιδιά που ασχολούνται µε τα βίντεο και τα γραφιστικά. Είχαµε την καµπάνια η οποία εστίαζε στους millennials και στους Gen Z και πήγε πάρα πολύ καλά. ∆ηλαδή η εικονική πραγµατικότητα που παρουσιάζει η κυβέρνηση και η πραγµατικότητα που ζουν οι πολίτες. Επαιξε στο Instagram, όπου µπορούµε να βλέπουµε καλύτερα αποτελέσµατα και να κάνουµε καλύτερες προωθητικές ενέργειες. Ηταν µια πολύ φρέσκια καµπάνια, µε πολύ πρωτοποριακά γραφιστικά, και έπαιζε µε τη γλώσσα τους. Θα συνεχιστεί σε τρεις τοµείς, που είναι η ακρίβεια, η Υγεία και η στέγαση», τονίζει στο «S» η κυρία Μουρελάτου.

«Οσον αφορά το TikTok, ό,τι έχει να κάνει µε τον ίδιο τον κ. Ανδρουλάκη ως πρωταγωνιστή είναι βίντεο που έχει τραβήξει ο ίδιος. Για παράδειγµα, το βίντεο µε τους κοχλιούς προέκυψε όταν πήγε σπίτι του για να φάει µαζί µε τη µητέρα του και ήθελε να την πειράξει επειδή τους είχε κάψει. Οταν βγάζει κάτι µε τον γιο του, επίσης το έχει τραβήξει ο ίδιος. Στο επίπεδο της προσωπικής ζωής, είναι κάτι που θεωρεί ο ίδιος ότι πρέπει να βγει. Η συλλογιστική του είναι ότι “δεν πρέπει να αγωνιούµε για να δείχνουµε πράγµατα στον κόσµο, καθώς οι πολίτες καταλαβαίνουν τον χαρακτήρα του άλλου”», συμπληρώνει.

«Στα υπόλοιπα βίντεο, που είναι από τις περιοδείες του, εστιάζουµε στην ανθρώπινη διάδραση, στη ζεστασιά. Για παράδειγµα, στα τελευταία βίντεο από την Κρήτη υπάρχει η συνάντηση µε τον παπά που τον βάφτισε στο Αρκαλοχώρι. Θέλουµε το βίντεο στο TikTok να βγάζει µία ταχύτητα και τη ζεστασιά που βγάζει στην επαφή του µε τους ανθρώπους, αλλά να έχει και χιουµοριστικά στιγµιότυπα. Για παράδειγµα, την περασµένη Πέµπτη που πήγε στο Ρέθυµνο ήταν η βραδιά της Eurovision. Επειδή η Μαρίνα Σάττι στο βιντεοκλίπ της είχε στιγµιότυπο µε τον Ανδρέα Παπανδρέου, του βάλαµε ως υπόκρουση το “Ζάρι” και έκλεισε το βίντεο µε το στιγµιότυπο που προανέφερα, ευχόµενος σε εκείνη καλή επιτυχία», καταλήγει η διευθύντρια επικοινωνίας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ.

* Δημοσιεύθηκε στο Secret των Παραπολιτικών στις 18/5